השוק

נתניהו וסמוטריץ' מלחיצים את המשקיעים: הדולר מזנק ב-1%

בחדרי המסחר אומרים הבוקר שתי מסיבות העיתונאים האחרונות של נתניהו וסמוטריץ' מובילים את המשקיעים למסקנה שכדאי לנצל את הירידות של הימים האחרונים בניו יורק כדי להוציא דולרים מישראל ולצוד הזדמנויות בניו יורק; מכאן הדולר מתחזק בשיעור חד של 1% הבוקר
ניצן כהן | 
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
שתי מסיבות עיתונאים היו השבוע, שתיהן היו מלוות במצגות מצוינות אבל שתיהן הכניסו את שוק ההון לתזזית. מסיבת העיתונאים של נתניהו סימנה כי הוא מושך למלחמה אינסופית תוך סיכון משמעותי למלחמה עצימה בצפון בואך התנגשות עם איראן. מסיבת העיתונאים השניה הייתה של סמוטריץ', שר האוצר, שיותר משהרגיעה הצביעה על ניתוק מהמציאות וזה כבר היה יותר מידי למשקיעים.
הבוקר מתחזק הדולר בתגובה לשתי מסיבות העיתונאים, בשיעור חד של יותר מ-1% ונסחר ברמה של 3.7 שקל, האירט מתחזק גם הוא ביותר מ-1% לרמה של 4.09 שקל. הפאונד מתחזק ב-0.9% לרמה של 4.86 שקל.
אם כן כדאי לשים לב לשורה של תהליכים כלכליים שהיו אמורים להביא להתחזקות של השקל אולם בפועל השקל נחלש ועוד בשיעורים ניכרים. התהליכים האלה כוללים קונצנזוס שהפדרל ריזרב יתחיל החודש בתהליכי הורדת הריבית בארה"ב כשבמקביל אמר נגיד בנק ישראל בריאיון ל-ice שבהינתן מה שאנחנו יודעים ורואים לא תתאפשר הורדת ריבית בישראל לפני המחצית השניה של השנה הבאה.
כשבמערכת הבנקאית מנתחים את האירועים הרי שכדאי לשים לב לדבריו של ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים. בהר ניתח את הסיטואציה והגיע למסקנה שבטווח של שנה פערי הריביות בין ישראל לארה"ב יתהפכו כך שהריבית בישראל תהיה גבוהה משמעותית מהריבית בארה"ב.
אם כן, כשאלה פני הדברים מדוע הדולר מתחזק בצורה כזו? בעיקר בגלל אובדן האמון של המשקיעים במנהיגות הישראלית הנוכחית וזה אומר שכולם מנצלים את הירידות של הימים האחרונים בניו יורק כדי להוציא דולרים מישראל ולצוד הזדמנויות שם. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה