השוק

ביטוח לאומי יפצה? בכיר בהייטק הישראלי לקה באירוע מוחי בטיסה

לאחר שחזר מטיסת עבודה, איש הייטק בכיר לקה באירוע מוחי. בביטוח הלאומי הכירו במקרה כתאונת עבודה
מערכת ice | 
מחלקת טיפול נמרץ (צילום freepik)
כשבוע וחצי לאחר שחזר, הרגיש איש העסקים שהוא מאבד את יכולת הדיבור. הוזמן אליו אמבולנס שמצא אותו ללא יכולת דיבור ועם שיתוק בפלג גופו הימני. כשהגיע לבית החולים הוא אובחן עם אירוע מוחי מאסיבי. הרופאים המומחים בבית החולים קבעו כי האירוע נגרם עקב הטיסה הממושכת שהיה בה. הביטוח הלאומי הכיר את המקרה כתאונת עבודה, בגלל שכריש הדם נוצר עקב טיסת העבודה.
העובד, יוצג על ידי עוה"ד אביתר קציר וגיורא אבן צור. הוא שב לארץ ביולי שעבר לאחר טיסת עבודה ארוכה של יותר מ-16 שעות. לטענתו, כבר ביום נחיתתו החל להרגיש כאב ברגל ימין והודיע למקום עבודתו שלא יגיע למחרת. הוא נשאר לנוח בבית, אך מצבו לא השתפר.
עו"ד אביתר קציר אמר על המקרה כי "הסיכון הטמון בהיווצרות פקקת ורידים עמוקה כתוצאה מטיסה ממושכת, מה שמכונה 'סינדרום מחלקת התיירים', התממש במקרה שבפנינו במלא עוצמתו. לחיוב תצוין העובדה שלמרות המורכבות הרפואית-משפטית של המקרה, הביטוח הלאומי ערך בדיקה ממצה ויעילה שבעקבותיה הוכר האיש כנפגע בעבודה על כל המשתמע מכך במובן זכויותיו".
עוד הוסיף עו"ד אביתר קציר "בהתאם יוקנו לו הטבות רבות להן זכאי מי שנפגע כה קשה בתאונת עבודה והן תסייענה לו בהתמודדות עם מצבו המורכב ובשיקום הארוך המצפה לו".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה