השוק

ג'נריישן קפיטל סיימה את חצי השנה הראשונה עם FFO של 235 מיליון שקל

ג'נריישן קפיטל שעוסקת בהשקעות בתחומי התשתיות שהן השקעות שמנטרלות תנודתיות סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם FFO של 235 מיליון שקל; ארז בלשה: למרות השפעות המלחמה, הקרן המשיכה לייצר תזרים שהופנה להמשך פיתוח פרוייקטים

ניצן כהן | 
יוסי זינגר וארז בלשה (צילום אייל טואג)
ג'נריישן קפיטל שהיא קרן השקעות שמתמחה בתחומי התשתיות סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח לפני מס של 65 מיליון שקל. ה-FFO (חלקה של ג'נריישן ב-FFO של ההשקעות, מבוסס על איחוד יחסי, בניכוי עלויות מטה ותשלומי ריבית לאורך הפורטפוליו לרבות ברמת הקרן) הסתכם בחציון הראשון של השנה בכ-235 מיליון שקל.
בחציון הראשון של השנה הסתכמו התקבולים מהשקעות הקרן בכ-33 מיליון שקל. תשואת הקרן על ההשקעות בחציון הראשון משקפת תשואה שנתית של כ-7%, והתשואה על ההון לפני מס משקפת תשואה שנתית של כ-6.2%. שווי נכסי הקרן עומד על כ-4 מיליארד שקל.
כמה נתונים מעניינים שעולים מהדוח של ג'נריישן: ברבעון ההשני של השנה בוצעה הערכת שווי לחברת BlueGen. שווי החברה נאמד בכ-1.3 מיליארד שקל, ללא שינוי מהותי מהערכת השווי הקודמת, כאשר חלקה של קרן ג'נריישן (80%) נאמד בכ-1.05 מיליארד שקל. שווי BlueGen משקף תשואה של 21.4% על ההשקעה ממועד הקמת הקרן.
בחטיבת הזכיינות: מתקן ההתפלה בפלמחים המשיך להציג תוצאות חזקות, מתקן ההתפלה באשדוד, צפוי לחזור להפעלה מלאה בחודש ספטמבר בתום תהליך השדרוג. בנוסף, הקמת פרויקט מתקן הפסולת Smart Waste מתקדמת, וכן חלה התקדמות לקראת סגירה פיננסית בפרויקט מתקן הפסולת דיה במועצה האזורית אשכול ובפרויקט טיהור מי התהום באזור מפעל תעש ברמת השרון.  
 בחטיבת הפסולת: בתקופת הדוח מתקן גרין נט עבד בתפוקה מלאה והפגין ביצועים גבוהים משמעותית לעומת התקופה המקבילה. חברת ק.מ.מ, נהנתה מתוצאות העולות על הביצועים בתקופה המקבילה אשתקד וזאת הודות לשיפור בחוזים וגידול חד בכמויות מכירת קרטון בארץ על חשבון ייצוא, לאור התייקרות משמעותית בעלויות הייצוא למזרח כתוצאה מהמלחמה. בנוסף, לאחרונה נחתם עם חברת תמיר הסכם להקמת קו מיון פסולת אריזות חדש בחירייה, וחברת דקל המוחזקת במשותף עם קבוצת יעקבי זכתה במכרז להקמת מתקן חדש למיון פסולת בחירייה.
בחטיבת המים: בתקופת הדוח המשיכה החטיבה להגדיל את צבר ההזמנות המחייב שלה בפרויקטים בעלי שיעורי רווחיות גבוהים אשר עיקר השפעתם על הדוחות הכספיים צפויה ברבעונים הבאים.
בתחום האנרגיה פועלת הקרן באמצעות PowerGen כשבמחצית הראשונה של השנה רשמה החברה גידול בהכנסות וב-FFO. ההכנסות בחציון הסתכמו בכ-660 מיליון שקל לעומת כ-492 מיליון שקל בחציון הקודם. עלייה נרשמה גם ב-FFO הכולל שהסתכמה בכ-125 מיליון שקל בחציון הנוכחי, לעומת כ-63 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.
במסגרת ההסכם שחתמה PowerGen עם חברת בזק לאספקת חשמל לצרכנים ולעסקים קטנים, החברה ממשיכה בהשקת הפעילות והיקף המצטרפים מצוי בצמיחה מתמדת. בנוסף, לאחרונה חתמה PowerGen על הסכם עם רשת המלונות פתאל להקמת מתקני אגירה ומנועי גז וכן אספקת חשמל במלונות. במסגרת ההסכם שנחתם ל-15 שנה, PowerGen תקים מתקני אגירה ומנועי גז בהיקף הספק של כ-30 מגה-וואט במלונות הרשת, בהשקעה של 120 מיליון ש"ח וכן תספק לפתאל חשמל בהיקף של כ-155 מיליון קוט"ש בשנה.
היקף החשמל המיוצר על ידי החברה צפוי להמשיך לגדול, בין היתר בעקבות המשך חיבור והקמה של נכסי PV אגירה 2 במודל שוק.  תוספת ייצור תנבע גם לאור החיבור הצפוי של הפיקר ב-MRC, שיתווסף לתוצאות החזקות שהתחנה הציגה בחציון הראשון.
ארז בלשה, מנכ״ל קרן ג'נריישן: "במהלך החציון, ועל אף השפעות המלחמה על המשק הישראלי, המשיכו השקעות הקרן לפעול כסדרן והציגו שיפור מתמשך בביצועים הפיננסיים בכל הפרמטרים. הנכסים המניבים המשיכו לייצר תזרימים אשר הופנו ברובם להמשך פיתוח הפלטפורמות והפרויקטים שבייזום. המשכנו להתקדם עם  הקמות ושדרוג הנכסים, קידמנו סגירה פיננסית בפרויקטים החדשים בהם זכינו, הגדלנו את יכולת ייצור החשמל שלנו וכמעט וסיימנו הפעלה של שני אשכולות תח"צ חדשים.
"אנו ממשיכים למקד את פעילות הקרן בתחומי הליבה שהינם יציבים לתנודות בכלכלה ונהנים מצמיחה, מתוך תפיסה כי בשוק התשתיות קיים פוטנציאל רב. בעקבות מצב המקרו וכחלק מתכנית הקרן, הודענו בחודש האחרון על כוונתנו לממש את ההשקעה בפורטרברוק הבריטית. התמורה, ככל שתתקבל, תייצר לקרן גמישות פיננסית להמשך השבחת נכסי הקרן והחזר תשואה לבעלים. קרן ג'נריישן מחזיקה בצבר נכסים איכותיים, מגוונים ומשמעותיים ובפרויקטים בפיתוח וייזום שהינם בעלי חשיבות אסטרטגית למשק הישראלי, המאפשרים לה להוביל מהלכים שישיאו ערך למשקיעים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה