השוק

להב אל.אר במחצית ראשונה חזקה: הרווח הנקי מזנק ב-30.5%

הכנסות החברה הגיעו ל-309 מיליון שקל במחצית הראשונה, עם עלייה של 7.7%; הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות קפץ ב-30.5% ל-66.6 מיליון שקל; ברבעון השני נרשמו הוצאות חד-פעמיות, אך הרווח הנקי רשם גידול של 9.5%
מערכת ice | 
אבי לוי, יו"ר דלק ישראל (צילום pexels, יחצ)
חברת הנדל"ן המניב והאנרגיה הסולארית להב אל.אר דיווחה על תוצאות המחצית הראשונה והרבעון השני של 2024. כל מגזרי הפעילות של חברה הציגו ביצועים טובים.
להב אל.אר דיווחה על עלייה בהכנסות ובתוצאות הרווח הנקי בחציון הראשון של שנת 2024. הכנסות החברה עלו בכ-7.7% והסתכמו בכ-309 מיליון שקל, בהשוואה לכ-287 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה טיפס בכ-30.5% והגיע ל-66.6 מיליון שקל, לעומת כ-51 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.

במהלך הרבעון השני של שנת 2024, הכנסות החברה עלו בכ-6.6% והגיעו ל-194 מיליון שקל, בהשוואה ל-182 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה עמד על כ-62.2 מיליון שקל, גידול של כ-9.5% בהשוואה ל-56.8 מיליון שקל ברבעון הקודם.
ברבעון השני נרשמו הוצאות חד-פעמיות בגין רכישת נכס בברלין, המושכר לרשת OBI (DIY), בסכום של כ-6.4 מיליון שקל, לעומת הוצאות עסקה של כ-0.85 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הוצאות אלו, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות היה כ-68.6 מיליון שקל.
ההון העצמי של החברה בתום הרבעון השני של שנת 2024 עמד על כ-1.11 מיליארד שקל, המייצג הון למאזן של כ-48%. לאחר חלוקת דיבידנד בסך של כ-38 מיליון שקל. בשווי הנכסים בגרמניה, החלק של החברה עלה בכ-21%, והגיע לכ-1.5 מיליארד שקל, לעומת כ-1.24 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בתום הרבעון השני של שנת 2024, לחברה יתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-220 מיליון שקל. 
יחס ההלוואות מסך המאזן עמד על כ-41%.
במהלך החציון הראשון של 2024, חברות בנות של החברה רכשו 14 נכסים מניבים בתמורה של כ-49.7 מיליון אירו, עם תשואת CAP ממוצעת של כ-9.49% ותשואת COC של כ-12.2%. החברה נמצאת במו"מ לרכישת עשרים נכסים מסחריים בגרמניה בסכום של כ-35.4 מיליון אירו, בתשואת עסקה ממוצעת של כ-8.63%. במקביל, החברה מנהלת מו"מ למכירת עשרה נכסים מסחריים בגרמניה, עם צפי תמורה מוערף של כ-48 מיליון אירו, תשואת CAP ממוצעת של כ-5.27% ותשואה להון העצמי של מעל ל-30%.
אבי לוי, יו"ר דירקטוריון להב אל.אר: "להב אל. אר מסכמת את החציון הראשון והרבעון השני לשנת 2024 בסיפוק רב, עם גידול מהותי בהכנסות וברווח, כל מגזרי פעילות החברה ממשיכים להציג ביצועים טובים ועמידה ביעדים. מנועי הצמיחה אותם רכשנו בשנים האחרונות בתחום האנרגיה ובתחום הקיימות (מפע"ת -הפועלת בתחום איסוף וטיפול בפסולת) ממשיכים להציג גידול בצבר ההזמנות ההכנסות והרווחים ואנו ממשיכים להרחיב את פעילותנו. לצד שינוי ארגוני, מתוך הראייה אסטרטגית להקמת להב תשתיות, רכשנו לאחרונה מניות המהוות כ- 30% מחברת האנרגיה הציבורית פריים אנרגי', הרכישה כאמור משרתת את מטרותיה העסקיות והאסטרטגיות של החברה, ונותן ביטוי הולם לפרויקטים ולצבר הפרויקטים של חברת פריים אנרג'י, ובזאת לפעול בכפוף לכל דין למיזוג החברות. כמו כן, אנו ממשיכים לצמוח ולהתפתח, בנדל"ן בגרמניה, בדלק נכסים ובדלק ישראל.
בתחילת החודש, חברת מידרוג הותירה על כנו את דירוג להב אל.אר ולסדרות אג"ח שלה דרוג זהה שלA2  עם אופק יציב, הדירוג כאמור מהווה הבעת אמון נוספת בחברת להב אל.אר  וגושפנקה ליציבותה ומצבה הכלכלי של  החברה מבחינה פיננסית ואסטרטגית. הדירוג מצביע על רמת נזילות טובה ואיתנות פיננסית. הדו"ח מביע אמון בעסקי החברה, בהנהלתה ובבעלי השליטה הן בתחומי פעילותה והן באסטרטגיית הצמיחה הניהול והפיתוח. אנו נמשיך לקדם את החברה בתחומי פעילותה למיצוי הפוטנציאל, כאשר כושר היזמות, היצירתיות, הניהול והידע המקצועי של צוות ההנהלה ימשיך, כולי תקווה, להוביל את החברה להשאת ערך למשקיעים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה