השוק

דו"ח חזק לשטראוס: שי באבד סוגר פערים של שנים; המניה עולה

שטראוס עוברת בשנה האחרונה תהליך מעניין מאוד ומאתגר מאוד; החברה מתמודדת עם אתגרים תפעוליים שנוגעים למלחמה, עם עליית מחירי חומרי הגלם ועם יישום תוכנית אסטרטגית שאפתנית שמוביל שי באבד; הרווח הרבעוני התייצב על 83 מיליון שקל; המניה עולה בבורסה
ניצן כהן |  8
שי באב (צילום פלג אלקלעי, פלאש 90/ דוד כהן, shutterstock)
שטראוס פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה ואלה היו דוחות לא רעים בכלל. בערכים מוחלטים הדוחות של שטראוס טובים מאוד (וכך גם רואים אותם המשקיעים) אבל אם אנחנו מסתכלים באספקלריה רחבה יותר על תהליכי העומק בחברה, אנחנו רואים תהליכים לא פשוטים שמעביר את החברה שי באבד המנכ"ל ואלה נושאים פירות.
נסביר לרגע את הדברים. בטבד נכנס לתפקיד המנכ"ל והיה אמור להעביר את שטראוס שורה של פעולות שאמורות לייעל את החברה, החל מתהליכי רכש חומרי הגלם, עובר בתהליכי הייצור, בואך מחירי המכירה.
אז החלה המלחה ושטראוס מצאה את עצמה עומדת מול אתגרי יתירות, כלומר היא הייתה מוכרחה לספק מוצרים לכל מקרר אפשרי וזאת בזמן שמפעלי החברה תחת מתקפות טילים, שינוע המוצרים למקררים הפך מאתגר וזה אומר שייעול הוצאות החברה, הפך להיות משני.
שטראוס התגברה על האתגרים האלה בין אם בשל העובדה שמדובר בחברה ותיקה עם מסורת ניהולית וידע ניהולי שנצבר לאורך השנים, גם בתקופות קיצון ובין אם בשל הניהול של באבד שהתגלה יעיל מאוד. עד כאן תמונת הרקע.
עכשיו נעבור לביצועי הרבעון השני של השנה. מכירות שטראוס ברבעון החולף עלו לרמה של 2.7 מיליארד שקל לעומת 2.6 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בטענות ניתן לייחס את העלייה במכירות לעליית מחירים ויש בזה גם מההיגיון, אבל כאן צריך לקחת בחשבון את עליית מחירי חומרי הגלם וזה מביא אותנו לרווח הגולמי של החברה שהסתכם ב-841 מיליון שקל לעומת 839 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
אם אנחנו מסתכלים על הדברים באחוזים הרי שמכירות החברה גדלו בכמעט 5% אולם הרווח הגולמי עלה בפחות מ-0.5% וזה אומר שהחברה הצליחה לספוג לתוכה את עליית מחירי חומרי הגלם (בעיקר הקקאו והקפה) ושמרה על רווחיות טובה.
הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם ב-151 מיליון שקלים, ירידה של כ-10.3% מהרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי מהווה 5.5% מסך כל המכירות ברבעון השני. הרווח הנקי לבעלי המניות של החברה עמד על 83 מיליון שקלים, ירידה של כ-2.4% מהרבעון המקביל אשתקד.
כאן המקום לציין ששטראוס ממשיכה להשקיע סכומי כסף לא מבוטלים בשיפור תהליכי הייצור מה שמאפשר לחברה מצד אחד להיות מוכנה להתייצבות ואולי אפילו ירידה במחירי חומרי הגלם (בעיקר הקפה והקקאו) ובמקביל להגדיל את הרווחיות תוך שהיא סופגת פנימה לא מעט עליות מחירי (שאינם מגולגלים ללקוח הסופי).
נשיא ומנכ"ל הקבוצה, שי באב"ד: "הקבוצה ממשיכה להציג צמיחה במרבית הפעילויות, ומתקדמת ביישום התכנית האסטרטגית  למיקוד בפעילויות הליבה, בהשקעות ובפיתוח מנועי צמיחה שיובילו את הקבוצה בשנים הקרובות. לצד צמיחה במכירות, הקבוצה ממשיכה להתמודד עם המשך מגמת העלייה במחירי חומרי הגלם, שמשפיעה על הרווחיות של הקבוצה.
"תעשיית המזון היא חלק משמעותי מכיפת הברזל האזרחית של מדינת ישראל. לקבוצת שטראוס מפעלים מהצפון ועד הדרום וביחד עם החקלאים שלנו, אנחנו מחויבים לשמור על ביטחון תזונתי ותעשייה ישראלית חזקה".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    ואתמול פורסם ששי באב"ד מקים אוגדת מילואים חדשה
    נוני 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהיכן ימצא זמן גם לזה וגם לזה ?
    סגור
  • 7.
    השירות בתמי 4 הכי גרוע שייש
    טל 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתקעתי חודש עם מכשיר מקולקל. מעולם לא היו כאלה גרועים, שיא חדש
    סגור
  • 6.
    עם שכר מינימום ומחירי מוצרים הכי יקרים בעולם זה ברור (ל"ת)
    חן 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    תגובה
    אודי 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו לא כתבה עיתונאית, זו פרסומת לשטראוס ולמנכ״ל שלה.
    סגור
  • 4.
    מנהל ישראלי מעולה. גאווה (ל"ת)
    רועי 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    אם המדינה לא שומרת על שטראוס
    אריק 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החברה הייתה פושטת רגל.
    סגור
  • 2.
    ניהול בינוני מינוס
    א 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכתבה מוזמנת ? כי אלו תוצאות בינוניות ולא מזהירות כמעט בכל תחום. הצניה עלתה כתיקון. אין ספק שאין בשורה בניהולו . שטראוס חברה יציבה ןטובה.
    סגור
  • 1.
    חבל שטראוס רואה בעובדים שלה מספר וטו לא
    חן 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנשים מוכשרים ואני עבודה שנזרקים מהחברה, שטראוס כבר לא חברה שאפשר להתגאות בה הזלבול והיחס לעובד מחפיר הרבה אנשים טובים עזבו ובמקומם הביאו אנשים חסרי כשורים
    סגור