השוק

סיפיה שינתה את תמהיל המוצרים שמכרה והרווח הגולמי הוכפל

חברת האוטוטק סיפיה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם יציבות בשורת ההכנסות אבל היא הכפילה את הרווח הגולמי בעיקר הודות לשינוי בתמהיל המוצרים שמכרה
ניצן כהן | 
גרף מניות (צילום shutterstock)
חברת האוטוטק סיפיה פרסמה את הדוחות הכספיים שלה והם היו לא רעים בכלל. מנתוני החברה עולה כי ההכנסות למחצית הראשונה של 2024 הסתכמו בכ-2.51 מיליון דולר, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. למרות היציבות בסך ההכנסות, חל שינוי משמעותי בתמהיל המוצרים, עם גידול של כ-293% בהכנסות ממכירת רישיונות תוכנה שהסתכמו ב-825 אלף דולר, בהשוואה ל-210 אלף דולר אשתקד.
הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2024 עלה לסך של 1.67 מיליון דולר, גידול של 98% בהשוואה לרווח גולמי של 840 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווחיות הגולמית עלה באופן משמעותי מכ-34% לכ-66%. העלייה ברווח הגולמי ושיפור שיעור הרווחיות הגולמית נבעו משינוי בתמהיל המוצרים לטובת רישיונות תוכנה ושירותי פיתוח והתאמה, המתאפיינים ברווחיות גבוהה יותר.
ההפסד התפעולי במחצית הראשונה של 2024 הסתכם בסך של כ-4.55 מיליון דולר, ירידה קלה בהשוואה להפסד תפעולי של כ-4.94 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהפסד התפעולי נבע בעיקר מהעלייה ברווח הגולמי.
ההפסד הכולל במחצית הראשונה של 2024 הסתכם בסך של כ-4.84 מיליון דולר, ירידה בהשוואה להפסד כולל של כ-5.64 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
תזרים המזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת במהלך המחצית הראשונה של 2024 הסתכם בסך של כ-4.99 מיליון דולר, גידול מתון בהשוואה לתזרים שלילי של כ-4.32 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
סך המזומנים ושווי מזומנים נכון ל-30 ביוני 2024 הסתכם בכ-2.8 מיליון דולר, בהשוואה למזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-5.85 מיליון דולר נכון ל-31 בדצמבר 2023. לאחר תאריך המאזן התקשרה החברה בהסכם השקעה עם יצרנית מכלולים מובילה מענף הרכב בהיקף של כ-4.8 מיליון דולר (17.88 מיליון שקל), הסכם שלא התבטא בסך המזומנים ושווי המזומנים בדוח הכספי.
יהודה הולצמן, מנכ"ל החברה, מסר: "אנו גאים להציג תוצאות חזקות למחצית הראשונה של 2024. התוצאות מדגישות את הגידול בהיקף כלי הרכב העולים על הכביש עם תוכנת ה-DMS של סיפיה, דבר שהשפיע משמעותית על שיעור הרווחיות הגולמית של החברה במהלך המחצית. הגידול ברווח הגולמי ובשיעור הרווחיות מעיד על האסטרטגיה המוצלחת שלנו ועל הביקוש הגובר למוצרינו בשוק הרכב העולמי".
הולצמן הוסיף: "ההתקשרויות החדשות שלנו עם יצרניות רכב מובילות לצד שאר ההישגים המסחריים והפיננסיים שלנו, ממצבות את סיפיה כשחקן מוביל בתחום מערכות הבטיחות והנוחות ברכב. הצמיחה המשמעותית בהיקף הזכיות של החברה בשנה האחרונה צפויה לבוא לידי ביטוי בתוצאות החברה בשנים הבאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה