השוק

קרפור מזנקת ואלקטרה מוצרי צריכה בשיא של 1.77 מיליארד בהכנסות

רבעון חזק לאלקטרה מוצרי צריכה, בין היתר בזכות מלחמת חרבות ברזל: ההכנסות צמחו ב-17% לשיא של כ-1.77 מיליארד שקל; הרווח התפעולי ברבעון השני זינק פי 37 לכ-63.5 מיליון שקל; הרווח התפעולי של קרפור זינק דרמטית בכ-252%; 
שרון בירקמן |  1
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה (צילום shutterstock, יחצ אלקטרה)
קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2024 והציגה שיפור דרמטי בכל הפרמטרים הפיננסיים המרכזיים. 
הכנסות הקבוצה ברבעון השני של 2024 עלו בכ-17%, לשיא של כ-1.77 מיליארד שקל. העלייה נבעה בעיקר מגידול בהכנסות מגזר קמעונאות חשמל, מגידול בהכנסות במגזר המזון, בעיקר הודות לתרומת סניפים שהוסבו לרשת קרפור ומגידול במכירות מגזר ספורט ופנאי, בעיקר מגידול במכירות חברת סער, בין היתר כתוצאה מגידול במכירות לסיטונאים כפועל יוצא של מלחמת "חרבות ברזל" וגידול במכירות של אדידס כתוצאה מרכישת 26 חנויות שאוחדו החל מינואר 2024, ומגידול במכירות למטר בסניפי הרשת. 
הרווח התפעולי ברבעון השני של 2024 זינק פי 37 לכ- 63.5 מיליון שקל לעומת 1.7 מיליון שקל.
הרווח הגולמי ברבעון השני טיפס לכ-519 מיליון שקל לעומת כ-405 מיליון שקל. גידול של כ-28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 
ה-EBITDA ברבעון השני של 2024 זינק לכ-150 מיליון שקל, לעומת כ-54 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בין היתר בהשפעת השיפור החד בתוצאות של קרפור.

ה-EBITDA בנטרול השפעותIFRS 16  ברבעון השני של שנת 2024 עמד על כ-63 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-22 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
הוצאות המימון, נטו ברבעון השני של 2024, הסתכמו בכ-64.3 מיליון שקל, לעומת כ-57.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
ההון העצמי של החברה ליום 30.6.2024 הסתכם לסך של כ-1.01 מיליארד שקל.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני הסתכם לכ-0.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-21.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי נבע משיפור בתוצאות מגזר המזון בהמשך ליישום תוכנית התייעלות בקרפור ומעלייה ברווחי המגזרים קמעונאות חשמל וספורט ופנאי. 
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בניטרול מגזר המזון ברבעון השני עמד על כ-11.5 מיליון שקל, לעומת כ-12.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מגזר קמעונאות חשמל 
החברה מפעילה את הרשתות מחסני חשמל, שקם אלקטריק ושקם דיוטי פרי.
ההכנסות ברבעון השני עלו בכ-33% לכ-610 מיליון שקל, לעומת כ-460 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בשל הגידול במכירות בחנויות זהות, ולמרות ההשפעה השלילית של מלחמת "חרבות ברזל" על פעילות החברה בנתב"ג. 
קצב הגידול במכירות האונליין ברבעון השני זינק בכ-79% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. 
הרווח המגזרי לפני הוצאות אחרות נטו עלה בכ-107% לכ-29 מיליון שקל, לעומת כ-14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
מגזר קמעונאות מזון
ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-812 מיליון שקל, לעומת כ-756 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-7.4%. המכירות בסניפים שהוסבו לקרפור עלו בשיעור של כ-16% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-252 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-194 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, עליה בשיעור של כ-30%. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-31% לעומת כ-26% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע מהמשך הסבת סניפים נוספים לקרפור ומגידול בפדיון של הסניפים המוסבים לצד קיטון בעלויות שונות כתוצאה ממהלכי התייעלות שהובילה הנהלת החברה. 
הרווח התפעולי זינק דרמטית ברבעון השני בכ-252% לכ-31 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-20 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות ברבעון השני גדל לכ-24 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-50 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-148%.
ה- EBITDA ברבעון השני של 2024 זינק לכ-81 מיליון שקל לעומת כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מגזר ספורט ופנאי (אדידס וקולומביה)
הכנסות המגזר ברבעון השני זינקו לכ-103 מיליון שקל, לעומת כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מהמשך הרחבת פעילותה של חברת סער (קולומביה) באמצעות פתיחת סניפים חדשים,  מגידול במכירות סיטונאות, בעיקר כפועל יוצא של מלחמת "חרבות ברזל", וכן מהרחבת פעילותה של אדידס באמצעות פתיחת 26 סניפים חדשים החל מהרבעון הראשון של 2024 ומגידול במכירות למטר.
המכירות בחנויות זהות במגזר בחברת סער, אשר פעלו באופן מלא ברבעון השני, עלו בכ-16% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, המכירות בחנויות זהות של אדידס עלו בכ-33% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
הרווח המגזרי לפני הכנסות אחרות, נטו ברבעון השני לשנת 2024 צמח לכ-2 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-6.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מגזר מוצרי צריכה חשמליים 
ההכנסות ברבעון השני הגיעו לכ-286 מיליון שקל, לעומת כ-288.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע מקיטון במכירות לייצוא מערכות חימום כתוצאה משינוי רגולציה אשר גרמו לירידה בביקושים למוצרים מבוססי אינוורטר וזאת בקיזוז חלקי עם גידול במכירות בתחום סחר מותגים. 
על אף עלייה משמעותית של כ-47% בכמות המזגנים שנמכרה ברבעון השני של השנה, מחזור המכירות עלה בכ-1.4% בלבד לאור שינוי תמהיל המכירות בין מזגנים עיליים למזגני מיני מרכזי, VRF ושאר המערכות הגדולות. השינוי בתמהיל המזגנים נובע מהתחזקות של החברה במכירות מזגנים עיליים מצד אחד אך מקיטון במכירות מזגנים גדולים בשל עיכובים בפרויקטים כתוצאה ישירה של מלחמת "חרבות ברזל".
הרווח המגזרי לפני הוצאות אחרות, נטו הסתכם ברבעון השני של שנת 2024 בכ-11.7 מיליון שקל, לעומת כ-17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נבע מסיום מלאי מזגני ON/OFF עיליים שביצעה החברה ברבעון זה.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "מגמת הצמיחה ממשיכה ברבעון השני עם תוצאות חזקות שהן תולדה של התחזקות מגזר המזון, קמעונאות חשמל, אדידס וקולומביה אשר רשמו גידול בהכנסות. קרפור מציגה שיפור דרמטי כתוצאה מהפעולות שביצענו, בין היתר, הסבת 102 סניפים לקרפור והמשך הסבת סניפים נוספים תוך המשך שיפור הרווח הגולמי, הגדלת המכירות והקטנת ההוצאות. במהלך הרבעון השלמנו את איחוד הפעילות של מגזר מוצרי צריכה חשמליים, המאחד את פעילויות הסחר, הלקוחות והמיזוג על מנת לממש את פוטנציאל הסינרגיה בין המגזרים, הורדת עלויות ולמקד אותנו בהמשך הצמיחה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הנהלה חזקה
    דוד 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שהחברה נמצאת בכיוון הנכון . ממוקדת , דרוכה וקפדנית ,
    סגור