השוק

רשת המלונות הישראלית נמחקת: זה הצעד הבא שלה

אחרי שהחברה נכנסה לחדלות פירעון ונכסיה נמכרו לחברת Collective Hospitality, מהלך שסימן את סופה הרשמי של אימפריית סלינה, כעת מגיע הצעד הבא שלה
מערכת ice |  1
מלונות חדשים ייפתחו בישראל (צילום shutterstock, unsplash)
סלינה, חברת האירוח שהבטיחה לשנות את פני תעשיית התיירות עם מודל חדשני של הוסטלים לנוודים דיגיטליים, מצאה את עצמה בנפילה דרמטית מהפסגות הגבוהות של וול סטריט אל תהומות חדלות הפירעון. הסיפור של סלינה מהווה אזהרה חריפה לסטארט-אפים שאפתניים ומשקיעים כאחד, ומדגים את הסכנות הטמונות בצמיחה מהירה ללא בסיס כלכלי יציב.
המספרים מספרים סיפור עגום: סלינה רשמה הפסדים עקביים מאז הקמתה, כולל הפסד של 198 מיליון דולר ב-2022 ו-186 מיליון דולר ב-2021. ניסיונות החברה להתייעל, כולל סגירת מלונות, עצירת תוכניות הרחבה ופיטורי מאות עובדים, לא הצליחו לשנות את המגמה. בסופו של דבר, על פי הפרסום בכלכליסט החברה נכנסה לחדלות פירעון ונכסיה נמכרו לחברת Collective Hospitality, מהלך שסימן את סופה הרשמי של אימפריית סלינה.

החברה, שנוסדה ב-2015 על ידי דניאל רודסבסקי ורפי מוסרי, זכתה לתשומת לב רבה בזכות חזונה לספק חללי עבודה ומגורים משותפים לדור חדש של עובדים מרחוק. המודל העסקי של סלינה התבסס על שכירת מלונות כושלים, שיפוצם בשיתוף עם שותפים מקומיים, ופתיחתם מחדש כמרכזי קהילה לנוודים דיגיטליים. בשיאה, החברה הפעילה 100 הוסטלים ב-22 מדינות, עם קצב פתיחה מסחרר של מלון חדש כל 17 ימים בממוצע לאורך חמש שנים.
עלייתה המטאורית של סלינה הגיעה לשיאה באוקטובר 2022, כאשר החברה נכנסה לבורסה דרך מיזוג ספאק (SPAC) והגיעה לשווי שוק של 1.2 מיליארד דולר. אולם, כמו רבות מחברות הספאק, הבועה התפוצצה במהירות. עליות הריבית, התפכחות המשקיעים ממודל הספאק, וספקות גוברים לגבי המודל העסקי של החברה הובילו לנפילה חדה במחיר המניה. תוך זמן קצר, סלינה מצאה את עצמה נסחרת בשווי של סנטים בודדים למניה, איבדה את אמון המשקיעים ונאבקה להישאר סחירה בנאסד"ק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ההוסטלים המכוערים
    המן הרשע 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של פרו ובוליביה במחירי רצפה הביסו את סלינה היוקרתית!
    סגור