השוק

כשהסנדק פוגש את משימה בלתי אפשרית: פרמאונט וסקיידנס יקימו חברת ענק

אחרי תקופת "שופינג" שבה ניהלו מגעים מול קבוצת רוכשים בראשות אדגר ברונפמן, נראה שלפרמאונט נגמרו הברירות: ברונפמן פרש מהמירוץ לרכוש את חברת המדיה הקלאסית וכעת סקיידנס יכולה להתקדם לעסקת המיזוג של שתי החברות
שרון בירקמן | 
הסרט אהבה בשחקים (צילום יוטיוב/ Paramount Pictures)
סופה של תקופה: פראמונט גלובל, אחת מהחברות המובילות והוותיקות בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, תתמזג עם סקיידנס (Skydance) של דיויד אליסון.
פרמאונט אחראית לקלאסיקות כמו "הסנדק", "הסנדק 2", "פורסט גאמפ", "אהבה בשחקים" ו"טיטאניק"; היא גם בעלת ערוץ הטלוויזיה CBS, רשת המוזיקה MTV, ערוץ הילדים ניקולודיאון וערוץ 5 הבריטי.
בחודש מאי הודיעה פרמאונט שחתמה על הסכם מיזוג עם סקיידנס. ההסכם מוערך בשמונה מיליארד דולר. במסגרת תנאי המיזוג, גם בהסכם זה נכלל סעיף "שופינג" ("Go Shop"), המאפשר לחברה הנמכרת לחפש הצעות נוספות לתקופה מוגבלת.
כאן נכנס לתמונה אדגר ברונפמן, שועל מדיה ותיק שעמד בראש וורנר מיוזיק. ברונפמן גייס סביבו קבוצת משקיעים והיה אמור להניח על השולחן הצעת רכישה של שישה מיליארד דולר.

אבל ביום שני בערב, יומיים לפני המועד הסופי להגשת הצעה רשמית לרכישת חברת המדיה, הודיע ברונפמן על פרישתו מהמירוץ. הוא אמנם הניח את כל כובד משקלו על קבוצת הרוכשים שגייס, אבל כאשר כמה מהמשקיעים שלו נסוגו – התקשה להבטיח את המימון לעסקה. "אנו עדיין מאמינים שפראמונט גלובל היא חברה יוצאת דופן, עם אוסף ללא תחליף של מותגים, נכסים ואנשים", מסר. 
עם פרישתו נפתחה הדרך למיזוג בין פרמאונט לבין חברת ההפקות סקיידנס. החברה, שנוסדה ב-2010 על ידי דיוויד אליסון, בנו של לארי אליסון, מייסד אורקל, הפיקה, בין היתר, את סדרת סרטי "משימה בלתי אפשרית" ואת "שליחות קטלנית: ג'נסיס" כמו גם סדרות עבור נטפליקס. המיזוג עם פרמאונט הוא חלק ממאמצי ההתרחבות של החברה וביצור מעמדה בתעשייה.
עסקת המיזוג צפויה לצאת לפועל במהלך המחצית הראשונה של 2025. שווי החברה הממוזגת יעמוד על כ-28 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה