השוק

דיפלומט חוגגת רבעון אדיר: הרווח הנקי זינק בכ-300%

קבוצת דיפלומט אחזקות דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2024, המלמדות על צמיחה בהכנסות הודות לצמיחה אורגנית בישראל ובחול, וכן עלייה ברווחים כתוצאה מהשפעה חד פעמית המיוחסת למכירת קרקע בטירת הכרמל ולמרות הגידול בהוצאות התפעול של החברה
מערכת ice |  5
דיפלומט (צילום מתוך אתר החברה)
קבוצת דיפלומט אחזקות דיווחה הבוקר (שלישי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2024, המלמדות על צמיחה בהכנסות הודות לצמיחה אורגנית בישראל ובחול, וכן עלייה ברווחים כתוצאה מהשפעה חד פעמית המיוחסת למכירת קרקע בטירת הכרמל ולמרות הגידול בהוצאות התפעול של החברה.
עיקרי התוצאות לרבעון השני של שנת 2024: ההכנסות ברבעון השני של שנת 2024 צמחו לכ-863 מיליון שקל, בהשוואה לכ-814 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות מיוחסת הן לפעילות בישראל והן לפעילות בחול.
להלן חלוקת ההכנסות בפילוח גיאוגרפי: ההכנסות בישראל ברבעון צמחו לכ-499 מיליון שקל בהשוואה לכ-481 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מגידול אורגני בהיקפי הפעילות ומגידול במכירות של מותגים חדשים.
ההכנסות מפעילות בחול - דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד, קפריסין ויוון - ברבעון צמחו לכ-364 מיליון שקל, בהשוואה לכ-333 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות מיוחסת בעיקר לפעילות דיפלומט בדרום אפריקה בעיקר כתוצאה מגידול אורגני במכירות.

הרווח הגולמי של דיפלומט ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם בכ-182 מיליון שקל, בהשוואה לכ-177 מיליון. שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נובעת מהגידול האמור בהיקף המכירות, בקיזוז חלקי עם השחיקה ברווחיות הגולמית שירדה ברבעון לכ-21.1% מההכנסות לעומת כ-21.8% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2024 עלה והסתכם בכ-83 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-33 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נבעה בעיקר מרווח הון בסך של כ-48 מיליון. שקל בגין מכירת הקרקע בטירת הכרמל.
הרווח התפעולי, בנטרול מכירת הקרקע, ברבעון הסתכם בכ-35 מיליון שקל - גידול של כ-2 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מהגידול ברווח הגולמי האמור בקיזוז חלקי בגלל העלייה בהוצאות התפעול של החברה. שיעור הרווח התפעולי, בנטרול מכירת הקרקע, הסתכם בכ-4.1%, זהה לשיעור הרווחיות ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם בכ-58 מיליון שקל, בהשוואה לכ-17 מיליון שקל ברבעון. המקביל אשתקד. העלייה ברווחים נבעה בעיקרה ממכירת הקרקע בטירת הכרמל. הרווח הנקי, בנטרול מכירת הקרקע, הסתכם ברבעון בסכום מתון יותר של כ-20 מיליון שקל – גידול של 3 מיליון שקל ביחס לרבעון מקביל אשתקד, והושפע בעיקר מהעלייה האמורה ברווח התפעולי לצד ירידה בהוצאות המימון, נטו.
עיקרי התוצאות למחצית הראשונה של שנת 2024: ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2024 צמחו לכ-1.69 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.61 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מיוחסת הן לפעילות בישראל והן לפעילות בחול.
להלן חלוקת ההכנסות בפילוח גיאוגרפי: ההכנסות בישראל במחצית צמחו לכ-1.02 מיליארד שקל בהשוואה לכ-968 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מאיחוד לראשונה של חברת דורות מהרבעון השני של 2023, מגידול אורגני בהיקפי הפעילות ומגידול במכירות של מותגים חדשים.
ההכנסות מפעילות בחול - דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד, קפריסין ויוון - במחצית צמחו לכ-668 מיליון שקל, בהשוואה לכ-637 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מיוחסת בעיקר לפעילות דיפלומט בדרום אפריקה ובקפריסין הן כתוצאה מגידול אורגני במכירות והן ממכירת מותגים חדשים, בקיזוז חלקי עם קיטון בפעילות בגיאורגיה.
הרווח הגולמי של דיפלומט במחצית הראשונה של שנת 2024 הסתכם בכ-357 מיליון שקל, בהשוואה לכ-341 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נובעת מהגידול האמור בהיקף המכירות. הרווח התפעולי במחצית הראשונה של שנת 2024 עלה והסתכם בכ-102 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-59 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נבעה בעיקרה מרווח הון בסך של כ- 48 מיליון שקל כאמור לעיל.
בנוסף, תוצאות החציון כוללות הוצאה חד פעמית בסך של כ -9 מיליון שקל בגין עיצום כספי של רשות התחרות. הרווח התפעולי, בנטרול ההשפעות החד פעמיות – מכירת הקרקע ותשלום עיצום כספי, במחצית הסתכם בכ-63 מיליון שקל - גידול של כ-4 מיליון שקל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מהגידול ברווח הגולמי האמור בקיזוז חלקי עם העלייה בהוצאות התפעול של החברה.
שיעור הרווח התפעולי, בנטרול ההשפעות החד פעמיות – מכירת הקרקע ותשלום עיצום כספי, עמד במחצית על כ-3.7% מההכנסות, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2024 הסתכם בכ-64 מיליון שקל, בהשוואה לכ-36 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
העלייה ברווחים נבעה, כאמור, בעיקר ממכירת הקרקע בטירת הכרמל. הרווח הנקי, בנטרול השפעות חד פעמיות - מכירת הקרקע ותשלום עיצום כספי, הסתכם במחצית בכ-35 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-36 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
נתוני מאזן ליום ה-30 ביוני 2024: לחברה יתרת מזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-68 מיליון שקל, לצד פיקדון לזמן ארוך בסך של כ-105 מיליון שקל המיועד למימון הקמת המרלוג בקיסריה.
החברה הציגה שיפור באיתנות הפיננסית - החוב הפיננסי, נטו ירד ברבעון לכ-146 מיליון שקל, בהשוואה לכ-252 מיליון שקל בסוף שנת 2023, תודות למכירת הקרקע בטירת הכרמל, שיפור בהון החוזר והחזר הלוואות מחברות כלולות. דיפלומט הכריזה על חלוקת דיבידנד של 20 מיליון שקל בהתאם למדיניות החברה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    דיפלומט
    אברום 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החברה הזאת חולשת על נתח שוק חשוב , לדעתי היא לא מתחשבת בצרכנים רווח של 300 אחוז הוא חותר מחלום גדול לדיפלומט וחלום בלהות לצרכנים, אני קורא לכל בר דעת לא לקנות את המוצרים שלהם , להכות אותם בכל הכח בכיס כך שיצטמק הרווח ל3 אחוזים , כי מי שמכה את הצרכן ידע שבעל המאה הוא גם בעל הדיעה.
    סגור
  • 4.
    חגיגה של עבריינים וחברים של ביבי (ל"ת)
    שולה בוזגלו 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    גזל
    מולייר 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תקראו לילד בשמו זה לאנרווח זה גזל של חזירים
    סגור
  • 2.
    הם חוגגים ואנחנו בוכים (ל"ת)
    אבי 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מה לעשות!!!!
    אנצי!!!! 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ככה זה שבכנסת לא מחוקקים חוקים לטובת הציבור.לכן,חברות חושבות שזה רישיון להעלות מחירים לפי מזג האוויר ואז יש יוקר מחיה במדינה!!!!
    סגור