מדדים ומחקרים

ברקע העלאות המחירים: דיפלומט מדווחת על קיטון משמעותי ברווחים

החברה דיווחה על עלייה בהכנסות ברבעון הראשון של 2024, אשר הסתכמו ב-830 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם בכ-6 מיליון שקל וזאת בהשוואה לכ-19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והירידה נבעה בעיקר מקיטון ברווח התפעולי וכן מגידול נוסף בהוצאות מימון
מערכת ice | 
דיפלומט (צילום מתוך אתר החברה דיפלומט, freepik, shutterstock)
קבוצת דיפלומט אחזקות פרסמה היום (חמישי) את תוצאותיה הכספיות בנוגע לרבעון הראשון של שנת 2024 כאשר הנתונים מראים על צמיחה בהכנסות שהסתכמו ב-830 מיליון שקל, לטענת החברה בשל צמיחה אורגנית ואיחוד של חברת 'דורות' החל מרבעון שני 2023.
ההכנסות בישראל הסתכמו בכ-526 מיליון שקל בהשוואה לכ-488 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעוד ההכנסות ממדינות זרות (דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד, קפריסין ויוון) הסתכמה בכ-304 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של החברה עמד על כ-175 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל באותו רבעון אשתקד שיעור הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2024 עמד על כ-2.3% מההכנסות, בהשוואה לכ-3.2% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-6  מיליון שקל, בהשוואה לכ-19 מיליון שקל באותו רבעון אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מקיטון ברווח התפעולי וכן מגידול של כ-4 מיליון שקל בהוצאות מימון, נטו בשל עלייה בהוצאות ריביות ושערוך אופציות לרכישת יתרת המניות בחברות הבנות.
עוד צוין בדוח כי לחברה יתרת מזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-78 מיליון שקל, לצד פיקדון לזמן ארוך בסך של כ-105 מיליון שקל אשר מיוחס לנטילת חוק בנקאי בסוף 2021 לצורך מימון הקמת המרלו"ג בקיסריה. כמו כן, החוב הפיננסי של דיפלומט ירד ברבעון לכ-139 מיליון שקל בהשוואה לכ-252 מיליון שקל בסוף שנת 2023. בחודש שעבר (אפריל 2024), החברה חילקה דיבידנד בסך 40 מיליון שקל לבעלי המניות.
נזכיר כי לאחרונה דיפלומט ביצעה העלאת מחירים למוצרים רבים, לאחר שדחתה זאת עקב פרוץ המלחמה. בין המוצרים שהתייקרו בשיעור של עד 15% ב-1 במאי, שוקולד מילקה, דגני בוקר קלוגס, חטיפי פרינגלס, קפה ג'ייקובס. חשוב לציין כי לא מדובר בחברה היחידה שהעלתה מחירים, אלא מדובר גם בקוקה קולה, שטראוס, תנובה וחברות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה