השוק

טלטלה בחברה האנרגיה: המנייה צנחה ב-82% והמנכ"ל התפטר

מניית סולאראדג' צנחה ב-69% מתחילת השנה וב-82% בשנה האחרונה, כעת החליט צבי לנדו המנכ"ל לפנות את תפקידו
מערכת ice | 
פיטורים (צילום shutterstock)
צבי לנדו, מנכ"ל חברת האנרגיה המתחדשת סולאראדג', עוזב את תפקידו בעקבות התרסקות דרמטית במניית החברה. מניית סולאראדג' צנחה ב-69% מתחילת השנה וב-82% בשנה האחרונה, מה שהוביל לירידה חדה בשווי השוק של החברה מ-20 מיליארד דולר באוגוסט 2022 ל-1.65 מיליארד דולר כיום. הדירקטוריון החל בחיפוש אחר מנכ"ל חדש, כשבינתיים ימלא את התפקיד רונן פייר, שפרש לאחרונה מתפקיד סמנכ"ל הכספים.
על פי הפרסום בכלכליסט, הפיטורים מגיעים כחלק מתוכנית רחבה יותר לשינוי הנהלת החברה, המכונה "Leadership Transition Plan", בעקבות התוצאות המאכזבות של השנה וחצי האחרונות. למרות ההישגים המרשימים של לנדו בתפקידו, כולל הכניסה למדד S&P 500 כחברה הישראלית הראשונה, החברה נקלעה לקשיים משמעותיים שהובילו ליציאתה מהמדד היוקרתי ולהפסדים כבדים.

שני גורמים עיקריים תרמו למשבר בסולאראדג': ראשית, עליית הריבית בארה"ב פגעה קשות בכדאיות הכלכלית של פרויקטים סולאריים ביתיים, שמסתמכים בדרך כלל על מימון של כ-80% מעלות הפרויקט. שנית, הצטברות מלאים גדולים באירופה, שנבעה מהזמנות יתר בעקבות החשש ממחסור באנרגיה לאחר פרוץ המלחמה באוקראינה.
המשבר בסולאראדג' מדגיש את האתגרים העומדים בפני תעשיית האנרגיה המתחדשת בעידן של אי-ודאות כלכלית ופוליטית. עם זאת, הביקוש הגלובלי לפתרונות אנרגיה ירוקה ממשיך לגדול, מה שמרמז כי למרות הקשיים הנוכחיים, לחברות כמו סולאראדג' עשוי להיות עתיד מבטיח בטווח הארוך. השאלה המרכזית כעת היא האם המנהיגות החדשה תצליח להוביל את החברה בחזרה לצמיחה ולרווחיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה