השוק

איך מניות הבנקים מניבות תשואות כמו חברות הייטק? זה ההסבר של וול סטריט

טיילור קריסטוויאק , סגן נשיא ואסטרטג השקעות בחברת Themes ETFs מסביר במכתב שהוא שולח ללקוחות ענקית ההשקעות האמריקאית, כיצד יכול להיות שמניות הבנקים מניבות תשואות כמו ענקיות הטק | הסיפור המלא
ניצן כהן | 
בורסה-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
"בדרך כלל, כשמדברים על צמיחה ותשואה אלה הן חברות הטכנולוגיה  - או בפרט, "שבע המופלאות" - שמתבלטות מיד, ולא מניות של בנקים. ואולם, השנה התמונה מעט שונה. כך למשל, המנייה של בנק Barclays עלתה מאז תחילת השנה כמעט ב-50% - יותר ממרבית שבע המופלאות" כותב היום טיילור קריסטוויאק , סגן נשיא ואסטרטג השקעות בחברת Themes ETFs (שזו למעשה חברה בקבוצת ענקית ההשקעות הבינלאומית Leverage Shares). 
"גם JP Morgan, מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם, דיווח ברבעון השני על גידול של 20% בהכנסות ל-50 מיליארד דולר - ורווחי שיא של 18.1 מיליארד דולר - ומניית הבנק עלתה מתחילת השנה בכ-25% - יותר משלושת המדדים המובילים בוול-סטריט".
כיצד ייתכן שמניות הבנקים הללו מצליחות להתחרות בשבע המופלאות? קריסטוויאק מסביר "המכנה המשותף של כל הבנקים ברשימה הוא שהם משתייכים לקטגוריה הקרויה "בנקים בעלי חשיבות מבנית למערכת הבנקאית העולמית" (Global Systemically Important Banks), כפי שהוגדר על ידי הוועדה הבינלאומית ליציבות פיננסית (FSB) ב-2011 כלקח מהמשבר הפיננסי של 2008.
"למעשה, מדובר בבנקים גדולים, עם פריסה בינלאומית וזיקה ענפה במערכת הפיננסית הבנקאית, כאשר נפילה של מוסד פיננסי כזה עלולה להיות בעלת השלכות מרחיקות לכת על המערכת הפיננסית העולמית, או בלשון אחרת - too big to fail.
"רשימת ה-GSIB כוללת 28 בנקים בינלאומיים, ובהם גולדמן סאקס, מורגן סטנלי, ג'יי-פי מורגן, ברקליס, רויאל בנק אוף קנדה, בנק דומיניון טורנטו, קבוצת Mizuho ועוד. לבנקים הללו יש כמה מאפיינים שהופכים אותם להשקעה סולידית יותר - הם נתונים לפיקוח רגולטורי הדוק יותר, החשיפה שלהם לנדל"ן מסחרי נמוכה יחסית, והם מגלים איתנות פיננסית גם בסביבת של ריבית גבוהה.
"הבנקים הללו מהווים אופציה כדאית לגיוון הפורטפוליו, וזאת לאור המשקל ההולך וגובר של מגזר הטכנולוגיה, ובייחוד שבע החברות הגדולות ביותר ("שבע המופלאות") במדדים המובילים. תלות זו של המדדים המובילים בענקיות הטכנולוגיה זכתה להמחשה כואבת בירידות החדות בשוק באחרונה, אשר התבטאו בתנודתיות יתר במניות טכנולוגיה ושבבים.
"בנוסף, יש מספר מגמות מקרו-כלכליות שייתכן כי יספקו רוח גבית למניות ה-GSIB גם בהמשך הדרך - ובעיקרן הצפי להורדות ריבית. לפי ההערכה הרווחת בתחילת 2024, הפד כבר היה אמור לבצע עד עכשיו שתי הורדות ריבית, וארבע הורדות בסך הכול ב-2024 ועוד ארבע הורדות ב-2025. אבל הפד ראה צל הרים כהרים, ונתוני האינפלציה הובילו אותו לעכב את שינוי הכיוון במדיניות המוניטרית.
"כעת, החוזים העתידיים צופים רק שתי הורדות ריבית השנה - ובשנה הבאה הצפי הוא להורדות ריבית בשיעור כולל הנמוך בכחצי אחוז מכפי שצפוי לפני כשנה. כלומר, הריבית צפויה להישאר ברמה גבוהה מהמצופה לזמן ממושך מהמצופה - והדבר צפוי להכביד על הבנקים המסחריים והאזוריים.
"חשיפה לבנקים מסוג זה, במקום לבנקים מסחריים ואזוריים קטנים יותר, עדיפה בשל החשיפה הנמוכה יותר של בנקים אלה לסקטור הנדל"ן המסחרי והפיקוח הרגולטורי ההדוק יותר שאליו הם כפופים. לפי נתוני קרן המטבע הבינלאומית (נכון לסוף חודש אפריל,), רמת החשיפה בקרב בנקי GSIB לנדל"ן מסחרי (ביחס להון הליבה של הבנק - Tier-1 Capital) עמדה על 61.35%, בעוד שבקרב בנקים בינוניים החשיפה עמדה על כ-279% ובקרב בנקים קטנים על כ-293%".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה