השוק

הכנסות של 454 מיליון שקל וזינוק ברווחים: קבוצת רימון ממשיכה לגדול

קבוצת רימון, אשר פועלת בתחום התשתיות, פרסמה את דוחותיה לרבעון השני והמחצית הראשונה של השנה. מנתוני הדו"ח, רימון מציגה עלייה של 31.9% בהכנסות וזינוק של 50% ברווח הנקי 
מערכת ice | 
יוסי אלמלם (צילום דוד מוסקוביץ, shutterstock)
קבוצת התשתיות רימון, מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה. בדו"ח החברה מציגה המשך גידול משמעותי בהכנסות, בפרמטרים התפעוליים בצל המלחמה ומצבו של המשק המקומי.
ההכנסות של קבוצת רימון במהלך הרבעון השני צמחו ב-39.5% לסכום של 252 מיליון שקל, זאת בהשוואה לנתון שהושג ברבעון השני ב-2023 שעומד על 180.7 מיליון שקל. בהמשך לכך, במחצית הראשונה של השנה רימון רשמה גידול של 31.9% בהכנסות שהסתכמו ב-454.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-344.7 מיליון שקל שהושג בתקופה המקבילה אשתקד. כפי שנמסר מהחברה, הגידול נובע בעיקר מגידול במגזר ביצוע תשתיות בשל פעילות חברת יורוהינקה שאוחדה לראשונה במחצית השנייה של 2023, וכן מגידול בהכנסות מגזר רימון גלובל.  
במהלך הרבעון השני, הרווח הגולמי של קבוצת רימון גדל ב-33.2% ל-38.4 מיליון שקל לעומת הנתון של התקופה המקבילה ב-2023 שעמד על 28.8 מיליון שקל. לאורך המחצית הראשונה של השנה, הרווח הגולמי גדל בכ-35.3% לכ-73.7 מיליון שקל, לעומת כ-54.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברימון טוענים שהגידול נובע מהצמיחה בהכנסות, ושינוי בתמהיל הפרויקטים.
הרווח התפעולי של רימון לאורך הרבעון השני טיפס ב-24.6% לסכום של 24.4 מיליון שקל, זאת בהשוואה לנתון של הרבעון המקביל ב-2023 שהגיע ל-19.6 מיליון שקל. בנוסף, במחצית הראשונה של השנה, הרווח התפעולי בחציון צמח בכ-34.8% לכ-45.9 מיליון שקל, לעומת כ-34.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה רשמה ברבעון השני לשנת 2024 גידול של כ-40.3% ברווח הנקי ל-19.6 מיליון שקל, זאת לעומת הנתון של השנה שעברה שהסתכם ב-14 מיליון שקל. רימון הציגה במהלך המחצית הראשונה  של השנה צמיחה של 50.7% ברווח הנקי לסכום כולל של 37.7 מיליון שקל, זאת לעומת לעומת 25 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח נובע מהשיפור ברווח התפעולי, כאמור, וכן מקיטון בהוצאות המימון, נטו לכ-0.6 מיליון שקל, לעומת כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בצל המלחמה שמדינת ישראל נמצאת בה כבר למעלה מעשרה חודשים, פעילותה של החברה בכל הקשור לייזום, תכנון והקמה של פרויקטים שונים ותפעול ותחזוקת מתקני החברה ולקוחותיה, ממשיכה באופן שוטף, בעוד שבחלק קטן מפרויקטי הביצוע ישנה האטה בקצב הביצוע בשל השלכותיה של המלחמה, בעיקר בשל איסור כניסתם של עובדים משטחי איו"ש.
בנוסף, בתחילת חודש מאי פרסם משרד הסחר של טורקיה הודעה לפיה ייפסק הסחר בין טורקיה לישראל באופן מידי. רימון עושה שימוש שוטף בסחורות ובחומרי גלם המיובאים מספקים שונים בעולם, ביניהם ספקים טורקים.
כמו כן, לחברה התקשרויות קיימות במסגרת פרויקטים בביצוע עם ספקים טורקים ולכן להפסקת הסחר עשויה להיות השפעה על פרויקטים אלו. החברה פועלת ותפעל לצמצום נזקיה כך שהפגיעה בתוצאותיה הכספיות בשנת 2024 צפויה להיות בהיקף לא מהותי.
יוסי אלמלם, מייסד ומנכ"ל קבוצת רימון, התייחס לנתוני הדו"ח ומסר כי: "אנחנו מסכמים את הרבעון השני של 2024 עם המשך מומנטום חיובי ותנופת פעילות גדולה, הן בארץ והן בחו"ל, תוך מקסום היתרונות היחסיים שלנו בתחומי ההתמחות של רימון. אל מול סביבה עסקית מורכבת, אנחנו מציגים גידול משמעותי בהכנסות וברווחים, וממשיכים בפיתוח והרחבת הפעילות. חברת הבת יורוהינקה שאותה רכשנו ביולי אשתקד מהווה עבורנו תוספת כוח משמעותית עם הרחבה של יכולות הביצוע וסינרגיות רבות, כאשר מאז השלמת רכישתה עדכנו על מספר פרויקטים בחו"ל בהם זכינו, האחרון שבהם פרויקט להקמת מתקן התפלה בצ'ילה תמורת כ-36 מיליון דולר עליו דיווחנו בחודש יולי".
אלמלם, המשיך דבריו ואמר: "גם בישראל אנחנו ממשיכים בהרחבת הפעילות ובחודשים האחרונים עדכנו בין היתר על זכיית חברת הבת אופק-אתרים בפרויקט של איגודן בהיקף של מעל ל-100 מיליון שקל. בתוך כך, אנו ממשיכים בקידום הפרויקטים שנמצאים בביצוע, ובהם פרויקט עבודות הדחיקה במסגרת הקמת מתקן התפלה גליל מערבי, פרויקט ביצוע קו הובלת מים במסגרת פרויקט נבות-חמדיה של מקורות ועוד. פרויקטים אלו ונוספים, תורמים לביסוסה ומיצובה של החברה כבעלת יכולות ביצוע בפרויקטים מורכבים וייחודיים, ומהווים חלק מאסטרטגיית הצמיחה של רימון, ואנו מכוונים להמשך צמיחה מואצת, לצד רווחיות, גם לשנים הבאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה