השוק

חברת הטכנולוגיה הישראלית נכנסת לפשיטת רגל: חובות ענק ב-4 חודשים

החברה הישראלית Nuvo Group מגישה בקשת פשיטת רגל בארה"ב, כאשר בזמן קצר היא עוברת מהנפקה לקריסה. Nuvo Group מבקשת להיכנס להליך של ארגון מחדש תחת פרק 11 של חוק פשיטת הרגל האמריקאי. בבקשה שהוגשה, החברה הצהירה על נכסים בשווי של 3.5 מיליון דולר לעומת חובות של 39.4 מיליון דולר
מערכת ice |  5
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת Holdco Nuvo Group DG Ltd, המתמחה בפיתוח וייצור מכשירים לניטור קצב הלב של תינוקות, הגישה בקשה לפשיטת רגל בדלוור, ארה"ב, פחות מארבעה חודשים לאחר שהפכה לחברה ציבורית. החברה, שבסיסה בתל אביב, נסחרה בבורסת נאסד"ק באמצעות מיזוג עם חברת SPAC (חברת רכישה למטרות מיוחדות) ב-1 במאי השנה.
על פי מסמכי פשיטת הרגל שהוגשו, Nuvo Group מבקשת להיכנס להליך של ארגון מחדש תחת פרק 11 של חוק פשיטת הרגל האמריקאי. בבקשה שהוגשה, החברה הצהירה על נכסים בשווי של 3.5 מיליון דולר לעומת חובות של 39.4 מיליון דולר - פער משמעותי המדגיש את המצב הפיננסי הקשה אליו נקלעה.

מהלך זה מעלה שאלות רבות לגבי תהליך ההנפקה והבדיקות שנעשו לפני המיזוג עם ה-SPAC. הקריסה המהירה של החברה לאחר הפיכתה לציבורית מדגישה את הסיכונים הטמונים בהנפקות מסוג זה ואת הצורך בבחינה מעמיקה יותר של חברות המתמזגות עם SPACs.
כחלק מהליך פשיטת הרגל, Nuvo Group שכרה את שירותיה של חברת Teneo Capital כיועץ פיננסי ואת משרד עורכי הדין Hughes Hubbard & Reed כיועץ משפטי כללי להליך פשיטת הרגל. צעד זה מצביע על כוונתה של החברה לנהל את ההליך באופן מקצועי ומסודר, תוך ניסיון למקסם את ערך הנכסים עבור הנושים והמשקיעים.
המקרה של Nuvo Group מהווה תמרור אזהרה עבור משקיעים ורגולטורים כאחד, ומדגיש את הצורך בפיקוח הדוק יותר על הנפקות באמצעות SPACs. הוא גם מעלה שאלות לגבי עתידן של חברות טכנולוגיה ישראליות המבקשות להנפיק בבורסות זרות, ועשוי להוביל לבחינה מחודשת של אסטרטגיות מימון והנפקה בתעשיית ההייטק הישראלית.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שלד = 6 מיליון $, אפשר לתת לנושים מניות
    ליאת 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש הגיון בכל זאת במיזוג
    סגור
  • 4.
    דיייי
    עד 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם סקרנות , לפני , שעשו מליונים מי שמע אליהם ? ממש דמעות חונקות....
    סגור
  • 3.
    מה ההפתעה
    שמעיה 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 3
    זאת הונאה שתוכננה מראש והכל במיסגרת החוק ופה אנו רואים שהחוק עבור נוכלים בשוק ההון לוקה בחסר וחבל שלא עושים כלום בנידון כי זה רקיעודד אחרים לעשות תרגילים דומים
    סגור
  • 2.
    מה קורה איתכם?. פתחתם בפינת המתפרק היומי?
    יאבאיה 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לרוב חברות בחו"ל. זה מנטיה חולנית סאדיסטית?
    סגור
  • 1.
    עצוב.. (ל"ת)
    סיגלי 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור