השוק

המתיחות בצפון: הדולר נסחר ביציבות, עליות מתונות בבורסה

אחרי ההתחזקות החדה של הדולר אתמול והירידות בשוק ההון, תהליך שנגרם בגלל המתיחות ההולכת וגוברת בגבול הצפון, נרשמת רגיעה יחסית היום בשוק; הדולר מתבסס ברמה של 3.722 שקל, עליות מתונות בבורסה
ניצן כהן | 
דולר (צילום shutterstock, flickr/ Dan Nelson)
אחרי שאתמול נרשמה התחזקות משמעותית של הדולר וירידות בשוק ההון, רגיעה נרשמת היום וזאת אחרי שהלילה עבר מבלי שהמתיחות בגבול הצפון הוחרפה. נזכיר כי אתמול ירה החיזבאללה מטחים משמעותיים של טילים וכט"במים מה שגרר תגובה של צה"ל ומכאן נראה היה שהדרך להידרדרות בואך מלחמה כוללת קצרה מאוד.
הבוקר נרשמת רגיעה מסוימת בגבול הצפון ומכאן שגם נרשמת רגיעה בשוק ההון. הדולר נסחר כמעט ללא שינוי ברמה של 3.72 שקל, האירו מתחזק ב-0.2% ונסחר ברמה של 4.114 שקל, הפאונד מתחזק בשיעור חד יותר של כמעט 0.6% והוא נסחר ברמה של 4.878 שקל.
במקביל נרשמות עליות שערים קלות  125 עולה בכ-0.4% לרמה של 2,037 נקודות, מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% לרמה של 2,054 נקודות. מדד הבנקים עולה בכמעט 0.7% לרמה של 3.892 נקודות ומדד הנדל"ן עולה ב-0.22% לרמה של 934 נקודות.
בשוק ההון אומרים הבוקר שהם מעודדים מכך שהנשיא ביידן שוחח אתמול עם נתניהו מתוך אמונה שהנשיא הבהיר לנתניהו את עמדתו מה שעשוי להרגיע מעט את המצב ואולי אף יקרב את נתניהו להסכים לעסקה לשחרור החטופים, למרות הקשיים הקואליציוניים שלו והניסיון שלו לשמר את אחיזתו בשלטון למרות הכל.
במקביל התהליכים הכלכליים בישראל אינם מבשרים טובות. אתמול פירסם סיטי בנק, אחד הבנקים הגדולים והמשמעותיים בשווקים הבינלאומיים כי הוא מעריך שההתנהלות של נתניהו וממשלתו תביא בקרוב לעוד הורדת דירוג אשראי לישראל מה שיגדיל את פרמיית הסיכון של ישראל ויביא את הוצאות הריבית של הישראלים לרמות גבוהות מאוד שנובעות אך ורק מהתנהלות נתניהו וממשלתו.
מעבר לכך הרי שעדיין מכתבו של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון לא נענע על ידי נתניהו ומכאן שעדיין לא החלו דיוניים רציניים על תקציב המדינה לשנה הבאה. מדאיגה מאוד הייתה הידיעה כי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר כי אם ראש אגף תקציבים, יוגב גורדוס, לא מסכים עם עמדותיו הרי שהוא יכול לעזוב את האגף, מה שיביא לעזיבה של עוד גורם מקצועי לטובת גורם אחר ועלום שלא יציב מראה מול פני הממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה