השוק

חברת הסטארטאפ קורסת בחובות ענק: נכנסת לפשיטת רגל

סאמפלר הקנדית, שמתמחה בחלוקת דוגמיות מוצרים דיגיטליות, צברה חובות של כ-12.9 מיליון דולר לעומת נכסים בשווי של יותר מ-300 אלף דולר בלבד והחברה איבדה כ-40% מעובדיה בשנה האחרונה, על פי נתוני LinkedIn
מערכת ice | 
בתי מרקחת-אילוסטרציה (צילום vecteezy, shutterstock)
חברת הסטארט-אפ הקנדית Sampler, שהתמחתה בחלוקת דוגמיות מוצרים דיגיטליות, הגישה בקשה לפשיטת רגל בסוף יוני השנה. החברה, שמבוססת בטורונטו, צברה חובות של כ-12.9 מיליון דולר לעומת נכסים בשווי של יותר מ-300 אלף דולר בלבד. זאת למרות שבשנה שעברה דיווחה החברה על הכנסות שנתיות של מעל 10 מיליון דולר קנדי, וציפתה להגיע לאיזון תקציבי ב-2023.
Sampler, שנוסדה לפני 11 שנים על ידי מארי שבריה, פיתחה פלטפורמה מקוונת שקישרה בין חברות מוצרי צריכה לבין צרכנים שקיבלו דוגמיות חינם בדואר. החברה הצליחה לגייס מעל 13 מיליון דולר קנדי ממשקיעים שונים, ואף רכשה שתי חברות בשנה שעברה. היא פעלה ב-23 מדינות, התהדרה ביותר מ-4.5 מיליון משתמשים ועבדה עם למעלה מ-1,000 מותגים מובילים.

למרות ההצלחה לכאורה, החברה נתקלה בקשיים בחודשים האחרונים. האתר הרשמי של Sampler אמנם עדיין פעיל, אך כפתורי ההתחברות, ההרשמה ובקשות המכירה מובילים לדף ריק עם הודעת תחזוקה. בנוסף, פורסמו תלונות ברשתות החברתיות על בעיות באתר ובמשלוח הדוגמיות. החברה איבדה כ-40% מעובדיה בשנה האחרונה, על פי נתוני LinkedIn.
שבריה, המנכ"לית והמייסדת, סירבה להגיב על המצב הנוכחי של החברה והנסיבות שהובילו לפשיטת הרגל. עם זאת, היא פרסמה הודעה ב-LinkedIn בה הביעה צער על התוצאה, אך גם גאווה על העבודה הקשה שהושקעה בעסק במשך 11 שנים. היא ציינה כי החודשים האחרונים היו המאבק הקשה ביותר, וכי החברה עשתה כל שביכולתה.
בראיון מהשנה שעברה, שבריה הייתה אופטימית לגבי עתיד החברה, וטענה כי השינויים בשוק הפרסום והדאגות הגוברות לפרטיות יצרו הזדמנויות עבור Sampler. היא אף עודדה את צוות החברה להיות נועז. למרות זאת, נראה כי האתגרים בשוק והקשיים הפיננסיים הובילו בסופו של דבר לקריסת החברה, מה שמדגיש את האתגרים הרבים העומדים בפני סטארט-אפים בתעשיית הטכנולוגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה