השוק

אחד הבנקים הגדולים בעולם מתריע: דירוג האשראי של ישראל בסכנה

הבנק האמריקאי סיטי (Citi), ערך ניתוח כלכלי על המצב בישראל, ויצא בבשורה מדאיגה במיוחד, לפיה הוא טוען כי דירוג האשראי של ישראל נמצא בסכנה ממשית, בעקבות המתיחות הביטחונית באזור: "מקשה לצפות מתי תהיה בחינה מחדש של הדירוג על-ידי החברות השונות"
מערכת ice | 
דירוג האשראי של ישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ אלכס קולומויסקי/POOL)
על רקע המצב הכלכלי הקשה בישראל וחוסר הוודאות הכלכלית בעקבות המלחמה, אחד הבנקים הגדולים ביותר בעולם, הבנק האמריקאי סיטי (Citi), ערך היום (רביעי) ניתוח כלכלי על המצב בישראל, ויצא בבשורה מדאיגה במיוחד, לפיה הוא טוען כי דירוג האשראי של ישראל נמצא בסכנה ממשית.
הבנק סקר למעשה את הורדות הדירוג האחרונות לישראל, האחרונה שבהם של סוכנות פיץ'. בכך למעשה הושלם סבב שלם של שלוש הורדות דירוג מצד כל שלוש חברות דירוג האשראי המדרגות את אגרות החוב של המדינה.
נוסף על הורדת הדירוג, קבעה פיץ' תחזית שלילית לדירוג העתידי (שמשמעה ירידת דירוג צפויה נוספת) וזאת על אף שדירוג האשראי שנתנה לנו פיץ', דירוג A, נמוך יותר מהדירוג שנתנה לנו חברת דירוג האשראי סטנדרט אנד פורס, +A, וזהה לדירוג שנתנה לנו חברת דירוג האשראי מודי'ס.
בסקירה שערך סיטי בנק הוא תיאר את המצב הכלכלי של ישראל ככזה שנמצא בחוסר ודאות מוחלט, זאת בשל ההבנה כי השווקים בעולם לא רואים את הסוף של הקונפליקט הביטחוני באזור: "מתיחות זו מקשה לצפות מתי תהיה בחינה מחדש של הדירוג על-ידי החברות השונות".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה