השוק

רווחי איילון ביטוח זינקו פי 2.3, היקף הפרמיות עלה ב-9%: "איתנות פיננסית"

הרווח הכולל של החברה זינק ב-52% לעומת הרבעון המקביל, והגיע ל-37.7 מיליון שקל. הרווח החיתומי עלה ל-81.6 מיליון שקל. על רקע רכישת ווישור, החברה רושמת שיפור גם ביחס כושר הפירעון והיקף הפרמיות, המצביע על יציבות פיננסית וצמיחה מתמשכת. המנכ"ל שרון רייך: "ההישגים סייעו לשמור על המשך הצמיחה והמומנטום החיובי"

מערכת ice |  1
איילון ביטוח (צילום Magma Images)
חברת איילון ביטוח פרסמה היום (רביעי) את הדו"ח הכספי שלה לרבעון השני של שנת 2024, המצביע על תוצאות חיוביות בעקבות יישום התוכנית האסטרטגית של ההנהלה. החברה הציגה רווח כולל של כ-37.7 מיליון שקל, עלייה של 52% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שבו הרווח הכולל עמד על כ-24.8 מיליון שקל.
בסיכום המחצית הראשונה של השנה, הרווח הכולל זינק פי 2.3 והסתכם בכ-76.9 מיליון שקל, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2023. ברבעון השני של 2024, הרווח החיתומי של איילון ביטוח גדל בצורה ניכרת, והגיע לכ-81.6 מיליון שקל, גידול של כ-60.8 מיליון שקל לעומת 20.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
מנגד, ההפסד הפיננסי, ללא השפעת הריבית, הסתכם בכ-36.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 44.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, הפסד זה נבע בעיקר מתשואות שליליות בשוק ההון ושינויים במדד, אשר היו בשיעורים גבוהים יותר ברבעון השני של 2024 בהשוואה לתקופה המקבילה.
החברה דיווחה על שיפור משמעותי ביחס כושר הפירעון שלה, אשר נכון ליום 31 בדצמבר 2023, עמד על 123%, בהשוואה ל-106% בסוף שנת 2022. תשואת החברה על ההון במחצית הראשונה של השנה הסתכמה בכ-21%, בעוד ברבעון השני בלבד היא עמדה על 20%.
 
איילון ביטוח הציגה גידול משמעותי בסך דמי הביטוח ברבעון השני של 2024, אשר הסתכמו בכ-1 מיליארד שקל, לעומת 995 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה, סך דמי הביטוח עלה ב-10% והגיע לכ-2.3 מיליארד שקל. בתחום ביטוחי הבריאות, נרשם גידול מרשים של 25% בהיקף הפרמיות ברבעון השני, אשר הסתכמו בכ-181.1 מיליון שקל, לעומת 144.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במחצית הראשונה של השנה, הסתכם היקף הפרמיות בכ-338.9 מיליון שקל, עלייה של 17.2% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. בתחום ביטוח החיים, היקף הפרמיות ברבעון השני עלה ב-9% ל-172 מיליון שקל, והיקף הפרמיות במחצית הראשונה של השנה הגיע לכ-340.2 מיליון שקל.
נכון ל-30 ביוני 2024, איילון ביטוח מנהלת נכסים בהיקף כולל של כ-16.5 מיליארד שקל, כאשר ההון העצמי של החברה עומד על כ-782 מיליון שקל, עלייה מהותית לעומת 705 מיליון שקל בסוף שנת 2023. באירוע חשוב נוסף, איילון ביטוח השלימה בתחילת יולי 2024 את רכישת הבעלות המלאה בחברת ווישור ביטוח, חברת בת של ווישור גלובלטק, במהלך אשר הגדיל את אחזקות ווישור גלובלטק באיילון לכ-73.9%.

שרון רייך, מנכ"ל איילון ביטוח (צילום: רמי זרנגר)
שרון רייך, מנכ"ל איילון ביטוח: "הרבעון השני של השנה היווה הוכחה מצוינת נוספת לשיפור המתמשך בתוצאות החברה, למיקוד ברווחיות ולאיתנותה הפיננסית מאז החלנו את יישום האסטרטגיה הנוכחית. ההישגים של גידול בהכנסות והרווחיות החיתומית סייעו לשמור על המשך הצמיחה והמומנטום החיובי, למרות שברבעון השני נרשמו תשואות שליליות בשוק המקומי וירידה בתשואות השווקים בחו"ל בשיעור ניכר לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה ובנוסף למדד הגבוה ברבעון השני. החל מהדוחות הבאים יאוחדו דוחות איילון ו-ווישור ביטוח. השלמת עסקת הרכישה בחודש שעבר מייצרת חיבור נכון בין עולם הביטוח הדיגיטלי לעולם הביטוח המסורתי, חיבור אשר מביא עמו יתרונות אסטרטגיים ויציף ערך סינרגטי עבור שתי החברות ולציבור בעלי המניות באיילון.
"איילון מציבה את נושא השירות במרכז האסטרטגיה שלה וממשיכה לקצור הישגים בתחום. מדד שירות רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון שפורסם בחודש שעבר, דירג את איילון בראש ברמת השירות במגוון פרמטרים והציג שיפורים מתמשכים. בנוסף, בסקר לשכת סוכני הביטוח בישראל בביטוחי הבריאות שפורסם לאחרונה, איילון דורגה בראש בפרמטרים של הוגנות, ייחודיות מוצרי הבריאות ואי פגיעה בסוכני הביטוח באמצעות תחרות ופעילות ישירה וכן במקום השני בדירוג הכולל. 
"כמו כן, זכינו לדירוג הגבוה ביותר במדד 'מעלה ESG' לאחריות תאגידית, זו שנה שנייה ברציפות. הדירוג משקף את המאמץ היומיומי והשקעתנו הרבה בהטמעת שיקולים חברתיים, סביבתיים וערכיים שנועדו לשרת בראש ובראשונה את מבוטחי החברה. כולנו מייחלים להחזרת החטופים ולשלום חיילנו בגבולות ונמשיך לפעול לחיזוק המשק והקהילה בישראל, גם בתקופה מורכבת זו".  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מציע להחרים את חברת הביטוח איילון - הקפיצו הפרמיות פי2
    נוני 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חצופים לבדוק תיאום מחירים עם שאר חברות הביטוח !!!
    סגור