השוק

רשת ההמבורגרים הפופולרית נכנסת לפשיטת רגל: קורסת בחובות ענק

רשת ההמבורגרים BurgerFi על סף פשיטת רגל: ירידה במכירות וחובות מעיבים על עתידה. הנתונים הכספיים שהוצגו מדאיגים: BurgerFi צופה ירידה של 4% במכירות המסעדות ברבעון השני בהשוואה לשנה שעברה, בעיקר בשל ירידה במכירות בחנויות זהות וסגירת סניפים מפסידים
מערכת ice |  8
רשת המבורגרים (צילום shutterstock)
BurgerFi, רשת ההמבורגרים האמריקאית, הודיעה ביום שישי כי היא עומדת בפני אפשרות של פשיטת רגל בעקבות ירידה מתמשכת במכירות וקשיים בפירעון חובותיה. ההודעה הגיעה כחלק מדיווח לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) על עיכוב בהגשת הדו"ח הכספי לרבעון השני של 2024.
הרשת, שבבעלותה גם מותג הפיצריות Anthony's Coal Fired Pizza & Wings, מצאה את עצמה במצב פיננסי קשה לאחר שהפרה את הסכם האשראי עם TREW Capital Management. עם תום תקופת הדחייה, הלווה רשאי כעת לדרוש החזר מיידי של החוב. אם BurgerFi לא תוכל לעמוד בתשלום, הלווה עשוי לקחת שליטה על נכסי החברה או למכור אותם כדי להחזיר את הכסף שחייבים לו.

הנתונים הכספיים שהוצגו מדאיגים: BurgerFi צופה ירידה של 4% במכירות המסעדות ברבעון השני בהשוואה לשנה שעברה, בעיקר בשל ירידה במכירות בחנויות זהות וסגירת סניפים מפסידים. החברה מעריכה הפסד נקי של 18.4 מיליון דולר, לעומת 6 מיליון דולר בשנה שעברה, ועלייה של 5% בהוצאות התפעול ברמת המסעדה, בעיקר בשל שכר גבוה יותר ומינוף מכירות נמוך יותר.
כצעד חירום, BurgerFi חתמה על הסכם הלוואה בסך 2.5 מיליון דולר כדי לטפל בהתחייבויות הפיננסיות הדחופות ביותר. כחלק מתנאי ההסכם, על החברה להשיג מכתבי כוונות מרוכשים פוטנציאליים המעוניינים לרכוש חלק מנכסיה עד ה-28 באוגוסט. מטרת מכירות הנכסים היא לגייס מספיק כספים כדי לפרוע את חובות החברה.
למרות המצב הקשה, מנכ"ל החברה, קארל באכמן, שמונה לתפקיד ביולי 2023, ממשיך להביע אופטימיות ומיישם תוכנית בת חמש נקודות לשיקום הרשת. התוכנית כוללת עדכון תשתיות וטכנולוגיה, שיפור התפריט, הגדרה מחדש של מבנה החנויות, יישום סטנדרטים גבוהים וחיזוק המודעות למותג.
עתידה של BurgerFi תלוי כעת ביכולתה לגייס מימון נוסף או למכור נכסים במהירות. אם לא תצליח בכך, ייתכן שתיאלץ לפנות להגנה תחת חוקי פשיטת הרגל האמריקאיים, צעד שעלול לשנות באופן דרמטי את פני הרשת ואת עתידה בשוק המזון המהיר התחרותי.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    Avi
    Avi 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Really too many restaurants in Brooklyn of course the breakdown
    סגור
  • 7.
    אם זה באמריקה למה זה מענין בדיוק (ל"ת)
    חיים 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    מי מכיר אותם (ל"ת)
    נועה 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 5.
    מעולם לא שמעתי על חברה בשם זה
    הצחקתם אותי 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    6 1
    המבורגר מין טיזי
    סגור
  • 4.
    את מי?
    אילן 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את מי זה מעניין לגבי כל הרשתות "הענקיות" בחו"ל שנסגרות? מה זה רלבנטי לארצנו? ואני לא מדבר על עניינים גיאוגרפים/פוליטיים.
    סגור
  • 3.
    הרשת האהובה? מי שמע עליה חוץ מכם? אתר מדומיין. (ל"ת)
    מרב 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    שיביאו (ל"ת)
    אחרי שרצחו 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מי מכיר אותם בכלל?! (ל"ת)
    אהובה 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור