השוק

מדד המחירים לצרכן עלה - ובשוק מעריכים: "הסיכוי להורדת ריבית קטן"

האינפלציה השנתי עומד על 3.2% והוא גבוה מיעד יציבות המחירים. ליאור לייבל מחברת אלדר משכנתאות: "למרות המצב הביטחוני מחירי הדירות ממשיכים לעלות בקצב של 4.7% בשנה והגידול בקצב לא עוצר". דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי דרא שיווק נדל"ן: "המגמה בשוק הנדל"ן למגורים תמשיך להיות מאופיינת בביקושים גבוהים"
מערכת ice | 
מדד המחירים לצרכן (צילום shutterstock)
האינפלציה חוזרת לעלות ומנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהתפרסמו הערב (חמישי) עולה כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יולי ב-0.6%, גבוה מהתחזיות המוקדמות. קצב האינפלציה השנתי עומד על 3.2% והוא גבוה מיעד יציבות המחירים, שיאפשר הורדת ריבית. 
ליאור לייבל, מנהל מרחב צפון בחברת אלדר משכנתאות, הגיב לפרסום מדד המחירים לצרכן ומדד מחירי הדיור. "מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.6%, וקצב האינפלציה של 3.2% עלול להשפיע על החלטות נגיד בנק ישראל בנוגע להורדת ריבית בטווח הקרוב. על פי חטיבת המחקר של בנק ישראל, שיעור האינפלציה בארבעת הרבעונים הקרובים צפוי להיות 3.2%, בין השאר בשל השפעות צעדי מיסוי אשר צפויים להיות מאושרים בשנה הקרובה לרבות העלייה הצפויה במע''מ שכבר נחקקה בכנסת, והעלאות נוספות של מיסים עקיפים במסגרת התאמות בתקציב".

ליאור לייבל (צילום: אוהד עשור)
"בנוסף שיעור האינפלציה במהלך שנת 2024 צפוי לעמוד על 3% לעומת 2.7% בתחזית אפריל. כמו כן, ברבעון השני של 2025 הריבית צפויה לעמוד על 4.25%. בעקבות המשך המלחמה נראה כי תידרש ריבית גבוהה יותר על מנת להצליח לייצב את האינפלציה. למרות המצב הביטחוני מחירי הדירות ממשיכים לעלות בקצב של 4.7% בשנה והגידול בקצב רכישת הדירות לא עוצר, במיוחד בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד".
"נמשכת המגמה של הסתערות ציבור הרוכשים על משרדי המכירות. את העלייה בקצב הרכישות ניתן לייחס להטבות המימון שהיזמים מציעים אך גם לאמון הציבור בכך שמחירי הדיור ימשיכו לעלות וירידת מחירים לא נראית באופק. כמו כן, שיא של שנתיים נרשם בהיקף המשכנתאות בחודש יולי שעמד על 9 מיליארד שקל מדובר על היקף המשכנתאות הגבוה ביותר מאז אוקטובר 2022, מתוך סך כל המשכנתאות שנלקחו, כ-16.6% מתוכן הן הלוואות בלון שהגיעו לשיא של 1.5 מיליארד שקל".
"העלייה בהיקף הלוואות הבלון נובעת בעיקר ממבצעי הקבלנים שמאפשרים פתרון של הלוואת בלון מסובסדת בה הלקוח רוכש דירה עכשיו אך צריך להתמודד עם התשלומים רק סמוך למועד המסירה. בנק ישראל טוען כי הם נמצאים במעקב אחר המגמה אבל מוסיפים כי הבנקים משמשים כחסם ומספקים את הלוואות הבלון רק ללקוחות בעלי יכולת החזר תקינה".

דרור אוהב ציון (צילום: דנה תמרי)
דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי דרא שיווק נדל"ן, הגיב לפרסום מדד המחירים לצרכן ומדד מחירי הדיור (חודש יולי). "שמירה על קצב האינפלציה בתוך הטווח שהגדיר בנק ישראל היא קריטית ובנק ישראל  חושש מאוד שהאינפלציה תרים ראש ולכן בחברת דרא מעריכים כי לאור המדדים האחרונים, הסיכוי שנראה הורדות ריבית  בחודשים הקרובים קטן.
"מדד מחירי הדיור עלה ב 4.7% בשנה וזה משקף בפועל  את התממשות הערכותינו מתחילת השנה על המשך עליית מחירים בשוק הדיור אשר גם קצב העסקאות בו גם גבוה. להערכתנו, גם ברמת הריבית הנוכחית, המגמה בשוק הנדל"ן למגורים תמשיך להיות מאופיינת בביקושים גבוהים, היצע נמוך יחסית ומחירים בקו עליה. המגמה הזו תמשיך ותצבור תאוצה במהלך השנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה