השוק

תורפז מתפוצצת ברבעון חזק: ההכנסות זינקו ב-53%

קבוצת תורפז, המייצרת ומשווקת מוצרים לתעשיות המזון, המשקאות והטיפוח, מפרסמת את תוצאותיה ברבעון השני של השנה. בזכות שורה של רכישות שביצעה וצמיחה אורגנית תורפז ממשיכה לצמוח כאשר המכירות זינקו ב-53% ל-46.8 מיליון דולר
מערכת ice | 
קרן כהן חזון (צילום ששון משה)
קבוצת תורפז, אשר מייצרת ומשווקת מוצרים לתעשיית המזון, המשקאות והטיפוח, מפרסמת היום (חמישי), את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2024.  מנתוני הדו"ח עולה שאסטרטגית החברה הוכיחה את עצמה וגם ברבעון הנוכחי, תורפז ממשיכה להציג צמיחה ושיפור ברווחיות.
ההכנסות של קבוצת תורפז במהלך הרבעון השני של הנשה, רשמו צמיחה מרשימה של 52.7% כשהם הגיעו ל-46.8 מיליון דולר לעומת 30.6 מיליון דולר שהשיגה בתקופה המקבילה אשתקד. לטענת החברה, הגידול בהכנסות נובע צמיחה אורגנית בתחומי הפעילות של החברה מצד אחד ומהצד השני בעקבות שורת הרכישות שביצעה מתחילת השנה. כמו כן, במחצית הראשונה של השנה, תורפז רשמה גידול של 39.4% בהכנסות שהסתכמו ב-85.8 מיליון דולר לעומת לעומת מכירות של 61.5 מיליון דולר בחציון הראשון של 2023.
הרווח הגולמי רשם שיא וצמח בכ-61% ל-18.1 מיליון דולר לעומת רווח גולמי של 11.2 מיליון דולר שהושג אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם לשיא בסך של כ- 5.9 מיליון דולר ברבעון השני של 2024, צמיחה של 60.6% לעומת 3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.
הגידול והשיפור ברווח התפעולי נובע בעיקרו מגידול במכירות וצעדי התייעלות וניצול סינרגיות שבאו היטב לידי ביטוי ברבעון השני של 2024. שיא נרשם גם ברווח התפעולי המתואם שצמח בכ-65% לסכום של 9.9 מיליון דולר, לעומת 6 מיליון דולר אשתקד.
הכנסות מגזר הטעמים שהינו מגזר הפעילות הגדול ביותר (כ-73% ממכירות הקבוצה) צמחו בכ-118% ועמדו על 34.2 מיליון דולר שייצרו רווח תפעולי של 5.9 מיליון דולר וההכנסות של מגזר הריחות (19% ממכירות הקבוצה) צמחו בכ-10% ועמדו על 9 מיליון דולר עם רווח תפעולי של 2.3 מיליון דולר.
מתחילת 2024, השלימה תורפז שתי רכישות אסטרטגיות שהמשיכו את מגמת ההתרחבות הגלובלית של הקבוצה במסגרתה רכישה את חברת Sunspray בדרום אפריקה המאוחדת לתוצאות הקבוצה החל מפברואר 2024, ורכישת קבוצת Clarys & Willich בבלגיה וגרמניה שתוצאותיה אוחדו לתוצאות הקבוצה החל מהרבעון השני של 2024. רכישות אלו הרחיבו את פריסתה הגלובלית ומכירותיה של הקבוצה בעולם כאשר רכשה בין היתר בשנה שעברה את חברת Food-Base בהונגריה. נכון למועד פרסום דוח זה, השלימה תורפז עשר רכישות מאז הנפקתה בבורסה במאי 2021.
קרן כהן-חזון, מנכ"לית ויו"ר תורפז תעשיות, הגיבה לנתוני הדו"ח ומסרה: "אנו גאים להמשיך להציג תוצאות שיא במכירות, ברווח הגולמי, ברווח התפעולי וב-EBITDA המתואם, המשקפות את מימוש אסטרטגיית הצמיחה המשולבת שלנו - צמיחה אורגנית ומיזוגים ורכישות. הצמיחה החזקה, לצד שיפור ברווחיות, מעידה על היכולת שלנו לשלב בהצלחה את הרכישות האחרונות ולמנף את הסינרגיות בין חברות הקבוצה. אנו ממשיכים לבחון ולקדם רכישות נוספות בעולם, סינרגטיות לפעילותנו, תוך הרחבת הפריסה הגלובלית והעמקת הערך שאנו מביאים ללקוחותינו ברחבי העולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה