השוק

כאל מציגה: לראשונה מתחילת המלחמה: עלייה בביקוש לאשראי צרכני

חברת כרטיסי האשראי כאל היא הראשונה מבין חברות כרטיסי האשראי שמפרסמת את הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה; שני נתונים שיש לשים אליהם לב בדוחות הם שלראשונה נרשמה עלייה בביקוש לאשראי כשבמקביל הפחיתה החברה את היקף המחיקות
ניצן כהן | 
לוי הלוי, מנכ"ל כאל (צילום ענבל מרמרי)
חברת כרטיסי האשראי כאל היא הראשונה מבין חברות כרטיסי האשראי שמפרסמת את הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה ומהדוחות של כאל, ניתן ללמוד הרבה על הצריכה הפרטית בישראל, על ההתאוששות ועל הפוטנציאל הגלום בכלכלה הישראלית אם השיחות על שחרור החטופים יבשילו לכדי הסכם שיביא גם להסדרת גבול הצפון.
שני נתוני שיש לשים אליהם לב בדוחות של כאל. הנתון הראשון הוא שלראשונה מאז החלה המלחמה נרשמה עלייה בביקוש לאשראי, עלייה בביקוש שפגשה חיתום שמאפשר לכאל להגדיל את היקף האשראי שהיא מעמידה ללקוחות שלה. הנתון השני הוא הירידה בהיקף מחיקת החובות שמצביעה על חזרה לנקודה בה כושר הפירעון של הצרכן הישראלי, חוזרת לרמות ה"נורמליות" של הכלכלה הישראלית.
אם כן, ברבעון השני של השנה, הסתכמו הכנסות החברה ב-722 מיליון שקל לעומת 650 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-11%. בסוף הרבעון השני עמד מספר הכרטיסים הפעילים על כ-3.6 מיליון בהשוואה לכ-3.4 מיליון בסוף הרבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-5.5%. 
מחזור העסקאות עמד נכון לרבעון החולף על 45.5 מיליארד שקל לעומת 40.7 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-12%. במחצית הראשונה של שנת 2024 עמד מחזור העסקאות על 88.7 מיליארד שקל לעומת 80.4 מיליארד שקל במחצית המקבילה אשתקד, גידול של כ-10%. 
ברבעון השני של השנה נרשמה צמיחה ביתרות האשראי לראשונה מתחילת המלחמה. יתרות האשראי הצרכני גדלו בכ-1.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. נכון לסוף חודש יוני תיק האשראי הכולל עמד על 9 מיליארד שקל, גידול של כ-2.5% לעומת אשתקד. 
ההוצאות להפסדי אשראי הסתכמו בכ-67 מיליון שקל לעומת 53 מיליון שקל ברבעון השני של השנה שעברה. המקביל אשתקד. החברה מציגה קיטון בהיקף המחיקות ברבעון השני בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים וחזרה לרמת המחיקות שהיתה ברבעון השלישי לשנת 2023 לפני המלחמה. 
לוי הלוי, מנכ"ל כאל: "כאל ממשיכה להציג תוצאות שיא במחצית הראשונה של 2024 עם שיא בשורת הרווח, בהכנסות ובמחזורי העסקאות, זאת חרף אתגרי מלחמת 'חרבות ברזל' וסביבת המאקרו. גם ברבעון זה, למרות הימשכות המלחמה, אנו ממשיכים לראות מגמת התאוששות בצריכה, לרבות במחזורי חו"ל. אנחנו ממשיכים בפעילות ממוקדת למימוש התכנית האסטרטגית של החברה תוך ניהול הסיכון בהתאמה לסביבת המאקרו המאתגרת ואי הוודאות. מייחלים לשובם של כל החטופים לביתם במהרה, להחלמת הפצועים ומחזקים את כוחות הביטחון. בתקווה לימים שקטים וטובים".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה