השוק

הבנקים יוכלו לממן את השיקום, אחרי המלחמה, ביותר מ-100 מיליארד שקל

דוחות הפועלים ולאומי היו בסך הכל דוחות טובים: רווחים גבוהים, דיווידנדים, רכישה עצמית וכן הלאה; אבל הדוחות האלה גם פתחו צוהר לתרחישי הקיצון שלהם וכאן אנחנו יכולים לראות, לראשונה את התרחיש של הצלחה בשיחות שיחלו השבוע, השבת החטופים וכן הלאה
ניצן כהן |  1
ידין ענתבי, חנן פרידמן (צילום ויקיפדיה/ ענבל מרמרי, אורן דאי, shutterstock, Magma Images)
שני הבנקים הגדולים , פועלים ולאומי, פרסמו הבוקר את הדוחות הכספיים שלהם. בנקודת הזמן הזו בה ישראל מתנדנדת בין הסכם לשחרור החטופים ומכאן להפסקת אש והסדרה של גבול הצפון לבין כישלון השיחות שיחלו השבוע, מה שעלול להבעיר מלחמה אזורית.
אז נתחיל מהסוף: שני הבנקים הציגו דוחות טובים (די עמדו בתחזיות המוקדמות כך שאף אחד לא הופתע באמת), שני הבנקים יציבים עם כריות הון ויחסי נזילות טובים, שני הבנקים מחלקים דיווידנדים ושניהם גם הפעילו תוכניות רכישה עצמית של מניות, מה שנותן מחיר רצפה למניה.
הבנקים גם מחזיקים די מזומנים (יחס של 136% בפועלים ויחס של 130% בלאומי) כך שגם בצד הזה של הדברים אין בעיה ומדובר ביחסים טובים מאוד.
עכשיו אם בתרחיש קיצון של החמרה במצב הביטחוני, כישלון השיחות וגלישה למלחמה אזורית, אנחנו יכולים להיות בטוחים ברמת ביטחון גבוהה (אם כי לא מוחלטת)  שהבנקים יכולים לעמוד בתרחיש כזה.

אז ננסה לראות לרגע את הדברים בתרחיש שכן השיחות מצליחות והחטופים חוזרים ומכאן סיום המלחמה וכן הלאה. בתרחיש הזה צריך להתחיל לדבר על ה"יום שאחרי" ואיך המערכת הכלכלית תוכל לספק את המימון הדרוש לשיקום. דרך המלך היא באמצעות תכנון מהיר של המדינה, אישורים מתבקשים ואז המימון. כאן הבנקים וחברות הביטוח יהיו שחקנים מרכזים.
מהדוחות של לאומי ופועלים עולה כי שני הבנקים יכולים לשחרר לכלכלה הישראלית אשראי, במקרה של סיום המלחמה והחזרת החטופים, בהיקף של 120 מיליארד שקל, ללא צורך בגיוס הון/ חוב או COCO נוסף. כמובן שהבנקים ילחו לגיוס כזה ויזרימו עוד כסף לשיקום וזה משמעותי.
כרגע אנחנו מדברים על בנק הפועלים ולאומי אבל במעלה הדרך נראה כיצד דיסקונט יכול לשחרר כסף בתרחיש הזה וכמובן מזרחי והבינלאומי אליהם יצטרפו חברות הביטוח וכן הלאה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שהבנקים יממנו את שיקום המדינה
    סמי 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחייב את הבנקים לשקם אתהצפון והדרום אחרי שהרויחו על חשבון האזרחים עשרות מילארדי דולרים רק בעשור האחרון ועשקו את כולם בקורונה במלחמות ונהנו ממערכת הבטחון והבריאות שהציבור מדלם עליה הון.
    סגור