השוק

אחרי דוחות פרטנר: האנליסטים מדביקים למניה מחיר עם פוטנציאל רווח של 24%

פרטנר פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים שהיו לו רעים ומשקפים את המיקוד של החברה; פרטנר מייצבת את תזרים המזומנים כשהרבעון השני מראה כי עסקי הליבה של החברה - הסלולר נראים חיובים | כל הפרטים
ניצן כהן | 
אבי גבאי מנכ"ל פרטנר (צילום כפיר סיוון)
שוק הסלולר נמצא בנקודה מעניינת. מעבר לאתגרים של חברות הסלולר מאז שפרצה המלחמה הרי סלקום מיטלטלת עם החלפת המנכ״ל המוערך, דניאל ספיר, ופלאפון יצאה מהתרדמה של השנים האחרונות עם שורה של מהלכים שהוביל אילן סיגל. פרטנר היא חברה מעט שונה.
פרט כבר השלימה את חילופי הבעלים ומינוי של מנכ״ל מוערך בפני עצמו - אבי גבאי, וכעת היא נמצאת באמצע שורה של תהליכים אסטרטגיים, בלי חוב גדול שרובץ על צווארה ועם יציבות ניהולית מחויבת מציאות.
אנליסט לירן לובלין מבית ההשקעות IBI מנתח את דוחות החברה ומותיר לה את המלצת ׳תשואת היתר׳ ואת מחיר היעד שמשקף פוטנציאל רווחים של יותר מ-24% על הנייר. 
״שורת ההכנסות היתה נמוכה מהתחזית שלנו״ כותב לובלין ללקוחות הבית ״בעיקר בגזרת מכירות ציוד קצה אך בכל הקשור לפעילות הסלולר המספרים נראו טוב ובהתאם לצפי המוקדם. נזכיר כי מדובר ברבעון ראשון ללא הכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל עבור שימוש ברשת הסלולר (כ-8 מיליון שקל ברבעון).

״הנושאים החשוב בדו"ח הם השיפור בתזרים המזומנים לאחר שני רבעונים של תזרים שלילי והעליה שנרשמה במחירי חבילות הסלולר.  במגזר הסלולר נרשמה עליה נוספת ב-ARPU ברקע לעליית מחירי חבילות ונסיעות לחו"ל. פרטנר איבדה 8,000 מנויים ברבעון כולם מנויי פוסט פייד.  
״ההכנסה הממוצעת למשתמש בנטרול דמי הקישוריות עלתה בשקל אחד מול הרבעון הקודם (בנטרול ההשפעה של הוט על הרבעון הראשון העליה הייתה כשני שקלים), וירדה בשקל מול הרבעון המקביל (בנטרול הוט ללא שינוי) כאשר ביחס לרבעון קודם ההשפעה העיקרית היתה עליה במחירי החבילות ועליה בהכנסות משירותי נדידה ואלו נתונים חשובים להמשך השנה.
״אחרי רבעון ראשון טוב מאוד, מכירות ציוד ירדו באופן משמעותי ברבעון השני ועמדו על 140 מיליון שקל בשיעורי רווחיות גולמית של כ 11%.
״בנייח נרשמה עליה קלה בהיקפי המכירות הנשענת על  העליה במספר מנויי הסיבים ועל ההסכם עם בזק. בסה"כ הכנסות ממכירת שירותים במגזר הקווי עמדו על 306 מיליון שקל וה-EBITDA של המגזר על 104 מיליון שקל.
״לסיבים של פרטנר מחוברים כ-404 אלף מנויים עליה של 25 אלף מנויים מרבעון קודם מהם כ-112 אלף מנויים על תשתיות שאינן פרטנר . סך התשלומים ברבעון הראשון של 2024 בגין הסכם ה-IRU עם בזק עמדו על 38 מיליון שקל והכבידו על התזרים כשבגין הפעימות שנכנסו לתוקף נדרשת החברה לשלם סכום של 35 מיליון שקל בהמשך השנה. 
״בסה"כ דו"ח יציב של פרטנר, רווחיות שהשתפרה והתזרים החיובי הוא בשורה טובה סך ההכנסות ברבעון עמדו על 823 מיליון שקל. נמוך מהצפי המוקדם שלנו (850 מיליון) שקל כשמכירות ציוד ירדו באופן משמעותי ועמדו על 140 מיליון שקל בשיעורי רווחיות גולמית של כ 11%. בצד ההוצאות נרשמה עליה קלה שמקורה בעיקר בהוצאות שיווק כשפרטנר מצליחה לשמור על מבנה הוצאות יציב שגוזר רווחיות תפעולית לרבעון של 11%,
״ההשקעות התזרימיות של פרטנר ברכוש קבוע עמדו ברבעון על 138 מיליון ש"ח והם צפויות להתכנס לקצב של 550 מיליון שקל ברמה השנתית שורת הרווח הסתכמה ל-57 מיליון שקל והתזרים החופשי לאחר תשלומי ריבית היה נקודת אור חיובית ועמד על 34 מיליון שקל. 
״אנחנו שומרים על מחיר יעד של 21 שקל למניה הגוזר אפסייד של 24.4% והמלצת ׳תשואת יתר׳ למניה״ מסיים לובלין.
   
                                                                                                             
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה