השוק

חברת הנדל"ן הישראלית קורסת - מאות מיליונים של משקיעים בסכנה

רשות ניירות ערך מבקשת להפסיק פעילותה של קבוצת ההשקעה בנדל"ן איתנים יזמות ופרסונל יזמות, שבעלי השליטה שלה הם אלון מורן ואלישי להב, לאחר שלפי החשד גייסו 400 מיליון שקל ממשקיעים ללא תשקיף
מערכת ice |  5
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ גרשון אלינסון)
סכנה להמשך פעילותה של קבוצת הנדל"ן הכוללת את "איתנים יזמות" ו"פרסונל יזמות", בעקבות פנייתה של רשות ניירות ערך לבית המשפט המחוזי בתל אביב להוצאת צו מניעה להפסקת גיוס משקיעים.
לפי טענת רשות ני"ע, הקבוצה שבעלי השליטה שלה הם אלון מורן ואלישי להב, גייסה כספים ממשקיעים שבעצם מימנו את הפרויקטים שלה להתחדשות עירונית, והבטיחה להם הכנסה פסיבית. השיווק נעשה בעיקר באמצעות מתווכים חיצוניים, כדוגמת סוכני ביטוח ומתכננים פיננסיים, אשר גייסו משקיעים פוטנציאליים תמורת עמלה.
לטענת רשות ני"ע הקבוצה גייסה את המשקיעים כשהיא חורגת בהרבה מהמגבלה המותרת בחוק (עד 35 משקיעים בשנה ללא פרסום תשקיף). בסך הכל גייסה בשנים 2018 עד 2024 כ-1,200 משקיעים וסכום כולל של כ-400 מיליון שקל, מתוכו הוחזרו למשקיעים כ-100 מיליון שקל. על כן הביעה הרשות חשש לכספי המשקיעים וציינה כי "קשה לחברה להיפרע מחובות קיימים".
בקבוצת הנדל"ן טענו בתגובה כי לא מדובר בהשקעה אלא בהלוואה, וכי בכל פרויקט גייסה לא יותר מ־35 משקיעים. "החברה פועלת כחוק ומלווה בייעוץ משפטי המאשר את כל פעולותיה לרבות אלה שצוינו בתביעה", נמסר מחברת פרסונל, "בעקבות המלחמה, חלו עיכובים בכל ענף הבנייה בשל מחסור בפועלים, שהביאו לעיכוב בפרויקטים של החברה ובתשלומים המגיעים לה מספקים, מה שיצר קושי זמני בתזרים. בימים אלה אנחנו סוגרים את הפערים שנוצרו, וממשיכים להתקדם בפרויקטים שבבנייה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אני בלחץ
    משקיע 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השקעתי מיליון וחצי שח, אבל הבטיחו שאין בעיה.
    סגור
  • 4.
    להוציא להורג (ל"ת)
    דוד 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שאלון ימכור את כל הנכסים שלו
    יוסי 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלון חייב למכור את כל הנכסים שלו כולל הבית שלו ולהחזיר את החובות.
    סגור
  • 2.
    הלך הכסף (ל"ת)
    תתעוררו 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שאלה
    קובי 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעניין האם יש עוד קונים לדירות בימים אלה הבעיה שאף איטרסנט לא יגיד לך את האמת לכן כל העניין מאד מעורפל אז נמתין וניראה כי בסוף האמת תתגלה
    סגור