השוק

פי.סי.בי טכנולוגיות מתפוצצת: זינוק של 275% ברווח התפעולי ברבעון

חברת פי.סי.בי טכנולוגיות, הפועלת בשוק השבבים ומתמחה בייצור מעגלים מודפסים, מפרסמת את תוצאותיה ברבעון השני של השנה. החברה מציגה הכנסות בגובה 35.4 מיליון דולר וזינוק של 275% ברווח התפעולי
מערכת ice | 
עובד שפירא (צילום רועי מזרחי)
חברת פי.סי.בי. טכנולוגיות, אשר נמצאת בשליטת קרן פימי וידועה כאחת החברות המובילות בעולם בייצור מעגלים מודפסים פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2024.
הכנסות החברה במהלך הרבעון, הסתכמו בכ-35.4 מיליון דולר מה שמעיד על גידול של כ-8% בהשוואה להכנסות של כ-32.8 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות תחום המעגלים המודפסים והמצעים לרבעון השני של 2024 גדלו בכ-19.7% והסתכמו בכ-18.4 מיליון דולר, לעומת 15.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי של החברה מפעילות מגזר מעגלים מודפסים גדל לכ-5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון 3 בתקופה המקבילה בשנה שעברה. החברה טוענת כי הגידול ברווחיות תחום המעגלים המודפסים נבע בעיקר מגידול במכירות ומשיפור בתמהיל הלקוחות וביעילות התפעולית במגזר זה.
בתחום זיווד אלקטרוניקה, הכנסות החברה ברבעון השני של 2024 קטנו בכ-3.3% והסתכמו ברבעון השני של 2024 בכ-18.1 מיליון דולר בהשוואה לכ-18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. בד בבד, הרווח הגולמי של החברה מפעילות מגזר זיווד ואלקטרוניקה גדל לכ-1.3 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2024 בהשוואה לכ-0.35 מיליון דולר בשנה שעברה. הגידול ברווח הגולמי במגזר זה נבע בעיקרו משיפור ביעילות התפעולית במגזר ומשיפור בתמהיל הלקוחות.
בפעילות החברה במזעור מערכות אלקטרוניות, תחום שנחשב כמנוע הצמיחה של החברה, רשמה פי.סי.בי הכנסות של יותר מ-1 מיליון דולר, גידול של כ-170% בהשוואה להכנסות של 392 אלף דולר בתחום זה במהלך הרבעון המקביל בשנה שעברה. הגידול בהכנסות תחום מזעור מערכות אלקטרוניות נובע מביקוש גובר למוצרי החברה בתחום זה בקרב לקוחות צבאיים.
הרווח הגולמי של החברה ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-6.5 מיליון דולר (18.3% מההכנסות), גידול של כ-92% בהשוואה לכ-3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (10.3% מההכנסות). הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר משיפור בתמהיל הלקוחות וביעילות התפעולית.
הרווח התפעולי של החברה גדל ב-275% והסתכם בכ-4.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.1 מיליון דולר בהשוואה לרבעון השני ב-2023. בהמשך לכך, הרווח התפעולי של החברה במחצית הראשונה של השנה, הסתכם ב-7.5 מיליון דולר. הרווח הנקי גדל והסתכם ברבעון השני של 2024 ב-2 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 1.1 מיליון דולר בשנה שעברה.
עובד שפירא מנכ"ל פי.סי.בי טכנולוגיות, התייחס לנתוני הדוח ואמר: "תוצאות הרבעון השני של 2024 משקפות היטב את המשך יישום האסטרטגיה של החברה המתבססת על מיקוד ביתרון הטכנולוגי של המעגלים המודפסים והמצעים להשגת חוזים ארוכי טווח  ושיפור משמעותי ברווחיות וברווח".
שפירא, המשיך בדבריו ומסר: "הרווח התפעולי של פי.סי.בי הגיע ברבעון השני של השנה לכ-4.2 מיליון דולר, תוצאה של הצמיחה בהכנסות והשיפור ברווח הגולמי והתפעולי. גם במבט לעתיד, פי.סי.בי מדווחת על שיא בצבר ההזמנות והסכמי המסגרת שעומד על כ-183 מיליון דולר ואנו מעריכים כי הגידול בביקושים מצד התעשיות הביטחוניות והצבאיות יימשך לאורך 2024 ולשנים הקרובות. במקביל  פי.סי.בי נערכת  להגדלת  כושר  הייצור בכ-50% כדי לתמוך במתן מענה מלא לביקושים".
שפירא, הוסיף וציין כי: "בנוסף, החברה ממשיכה להגדיל את פעילותה בתחום מזעור מערכות אלקטרוניות, הנחשב כפוטנציאל למנוע צמיחה נוסף לשנים הקרובות שיתמוך אף הוא בהמשך השיפור ברווחיות. אנו מדווחים הרבעון על חלוקת דיבידנד נוסף בגין רווחי החברה ונמשיך לפעול כדי להשיא ערך לבעלי המניות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה