השוק

לאחר שהותקף: יו"ר הקונצרן הטורקי מוכר את חלקו בתחנת הכוח בישראל

"זורלו אחזקות" הטורקית נאלצת למכור את השליטה שלה בתחנת הכוח דוראד שממוקמת ליד אשקלון, לאחר שפורסם שתחנת הכוח מספקת חשמל לבסיסי צה"ל באזור הדרום
מערכת ice |  1
תחנת הכוח אשכול, shutterstock (צילום עמוס מרון)
יחסי ישראל-טורקיה נמצאים בשפל של כל הזמנים על רקע מלחמת חרבות ברזל -  הממשלה הטורקית הודיעה על הפסקת ייבוא רכבים לישראל ויבואנים רבים משתי המדינות הפסיקו לקיים קשרי מסחר. כעת, חברה טורקית נוספת מודיעה כי תנתק את קשרי המסחר שלה עם ישראל.
חברת זורלו הטורקית מחזיקה ברבע מהשליטה בתחנת הכוח דוראד שנמצאת ליד אשקלון ומספקת חשמל לבסיסי צה"ל שנמצאים בסמוך. לפני ימים אחדים אחמד זורלו, יו"ר הקונצרן "זורלו אחזקות", עמד בלב הסערה בטורקיה לאחר שפורסם כי זורלו מחזיקה בתחנת כוח שמספקת חשמל לבסיסי צה"ל. כעת זורלו הודיעה כי תמכור את חלקה בתחנת הכוח בהקדם.
השליטה בתחנת הכוח מתחלקת בין החברה הממשלתית שתא"א שמחזיקה ב-37.5%, זורלו שמחזיקה ב-25% ואדלטק ודורי אנרגיה שמחזיקות כל אחת ב-18.75% מהשליטה בתחנה.
כזכור שר החוץ ישראל כ"ץ איים לפני מספר חודשים כי מדינת ישראל לא תיכנע ללחצים הכלכליים של טורקיה: "לא ניכנע לסחיטה ולאיומים של ארדואן. הכלכלה הישראלית יותר חזקה מדיקטטור כמו ארדואן שמפר הסכמים ופועל בשירות החמאס. מי שנוקט בצעדים חד צדדיים נגד הכלכלה הישראלית, יקבל תשובה כואבת והולמת."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן!!!!
    אנצי!!!! 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למרות הנושא האירני,לא צריכים להיות כנועים כלפי טורקיה.זה שאנחנו שומרים על יחסים עם אזרבייג'אן רק כדי לתקוף את אירן,מדינה עם שפה ותרבות כמו של טורקיה,אז לא צריך להבין ולהשפיל את עצמנו מולם.בייחוד כשמדובר בביטחון האישי שלנו.שהמדינה תרכוש את החלק של איש העסקים הטורקי,או שתמצא יהודי כשר ואיש עסקים ישראלי וזה לא בעיה! יש ארגון של הגבלים עסקיים.שהוא צריך כנראה להרחיב את תחומי העיסוק שלו.לא רק חברה עם בעלות צולבת שמונעת תחרות,אלא חברה זרה שמזדהה עם האויב ולכן לא יכולה לרכוש נכסים או עסקים בארץ שנחוצים לציבור בזמן מלחמה או משבר כלכלי ואנטישמיות!!!!
    סגור