השוק

144% יותר משנה שעברה: אובר חוזרת לרווחיות | ליפט מקרטעת

חברות התחבורה השיתופית מפרסמות את הדוחות הרבעוניים שלהן. אובר רושמת הכנסות של 10.7 מיליארד דולר | ליפט עוברת לרווחיות. המנכ"ל: "סיפקנו את הסחורה"
מערכת ice | 
דוחות (צילום freepik)
ענקית התחבורה השיתופית Uber רשמה בשנה שעברה את הרווח השנתי הראשון שלה כחברה ציבורית. אבל החברה ירדה להפסד בשלושת החודשים הראשונים של 2024 עקב שורת השקעות המניות והסדרים משפטיים, גם כשהפעילות הבסיסית שלה נשארה רווחית.
עכשיו החברה רושמת רבעון שני מעולה ועוקפת את התחזיות עם רווח למניה של 47 סנט מול תחזית של 31 סנט בלבד. הכנסות החברה האיצו ל-10.7 מיליארד דולר, עלייה של 16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מבחינת התפלגות ההכנסות, הכנסות החברה משירותי הניידות עמדו על כ-6.1 מיליארד דולר; ההכנסות משירותי המשלוחים עמדו על כ-3.3 מיליארד דולר, עלייה של 8% לעומת השנה שעברה; וההכנסות משירותי התובלה על כ-1.3 מיליארד דולר. הרווח התפעולי של החברה זינק ל-796 מיליון דולר, עלייה של 144% ביחס לשנה שעברה.
החברה מסיימת את הרבעון השני עם מזומנים ושווי מזומנים של 4.497 מיליארד דולר לעומת 5.019 מיליארד דולר בסוף הרבעון הקודם. 
"לניידות היה רבעון שני יוצא דופן...הצמיחה הייתה עקבית בכל מדדי השימוש", אמר מנכ"ל אובר, דרה חוסרו שאהי.

גם חברת הנסיעות Lyft רשמה עליות. הכנסות החברה עלו ל-1.4 מיליארד דולר, עלייה של 41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה מציגה רבעון רווחי זו הפעם הראשונה, עם רווח נטו של 5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 114.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בחברה צופים רבעון שלישי סולידי עם שינוי מינורי בכמות המנויים.
"יותר משנה שמעתם אותנו אומרים שהאובססיה ללקוח מניעה צמיחה רווחית", אמר המנכ"ל דיוויד רישר. "ברבעון השני סיפקנו את הסחורה, ונהגים ונוסעים בוחרים בליפט במספרים שיא."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה