השוק

בנק דיסקונט למשקיעים: זה הזמן לקנות מניות בבורסה

שמוליק קצביאן מחדר העסקאות של בנק דיסקונט ממליץ היום ללקוחות הבנק להגדיל עכשיו את הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות; "אחרי הירידות והגישה הזהירה בה נקטנו, אנחנו ממליצים עכשיו להגדיל את רכיב המניות בתיקים"
ניצן כהן |  2
מניות (צילום shutterstock)
שמוליק קצביאן מחדר העסקאות של בנק דיסקונט מוציא היום עדכון מיוחד ללקוחות הבנק הו הוא ממליץ להם להגדיל את החשיפה למניות. "לאחר מהלך הירידות  בשוק  והגישה הזהירה שבה נקטנו לאחרונה, אנו ממליצים כעת להגדיל את החשיפה לרכיב המניות בתיקים.
"קשה כמובן להעריך האם ומתי בדיוק השוק סיים את מהלך הירידות. יחד עם זאת,  לאור ניתוח תנאי הרקע, הטריגרים לירידות וסביבת התמחור נראה כי ניתן להתחיל ולהגדיל את רכיב המניות בתיקים כבר בתקופה הנוכחית. למשקיע החושש מהמשך ירידות חדות בטווח הקצר – ניתן לבצע את הגדלת הרכיב המנייתי בהדרגה" כותב קצביאן.
"אז למה כעת אנו אופטימיים על שוק המניות באופן כללי (ובפרט S&P 500)" כותב קצביאן "אין סיפור של משבר ממשי כעת שמצדיק ירידות חריפות לאורך זמן: בניתוח שערכנו עלה כי תרחיש של ירידות חדות יותר מהירידה האחרונה שנרשמה (8.5%-) היה בעשרות השנים האחרונות כמעט רק סביב אירועים כמו העלאות ריבית או משברים משמעותיים. בשלב זה ולמרות סימני ההאטה (בעיקר בשוק העבודה) אין סיפור של משבר פיננסי/פיסקלי ממשי שעשוי להשפיע על כלכלת ארה"ב. 
"השוק נוטה לעלות לאחר ירידות בעוצמה הנוכחית ובאופן חזק יחסית לממוצע הרב שנתי. על פי ניתוח של גולדמן זאקס ובבחינת הנתונים  מאז שנות השמונים: רכישה של מדד ה- S&P 500 לאחר 5% ירידה מניבה תשואה חציונית חיובית של 6% ב-3 החודשים הבאים, כלומר מעבר לתשואה הממוצעת על פני תקופה זו.התשואה החיובית נרשמה ב-84% מהמקרים מאז שנות השמונים. כמובן שלא מדובר בסטטיסטיקה מחייבת, אולם לאור האמור קודם נראה כי אפשרות של תיקון כלפי מעלה בשוק הגיונית גם במצב הנוכחי.
 "לפחות "חלק מהאוויר החם" יצא ותמחור שוק המניות כעת סביר יותר, גם אם איננו זול". באשר לדוחות הכספיים שפורסמו עד כה, כותב קצביאן כי "עונת הדו"חות סבירה ולא היה עדכון משמעותי בתחזיות הרווח של החברות לעתיד. החברות ממשיכות להפתיע כלפי מעלה בשורת הרווח והמכירות, אם כי לא בעוצמות שהיו בעבר (הפתעה משוקללת לעומת תחזיות קונצנזוס בלומברג).גם במבט לעתיד עונת הדו"חות לא גרמה לשינוי מהותי בתחזיות הרווח.
"לפי Factset במהלך יולי תחזיות הרווח בעונת הדו"חות הבאה (Q3-24) עודכנו כלפי מטה ב-1.8% בלבד, די דומה לממוצע העדכון בחודש הראשון של כל רבעון על פני 5, 10 או 20 השנים האחרונות.
"לפי קונצנזוס בלומברג ונכון ל-26 ליולי קיים צפי לגידול של כ-9% ברווחיות החברות השנה , לגידול של כ-14% ב-2025 ו-11.7% ב-2026 (התאמה קלנדרית של תחזיות הרווח). מדובר בקצבי גידול סבירים ואף גבוהים יחסית.
"הירידה הצפויה בריבית הפד תתמוך בשוק. הפחתת הריבית בארה"ב מתקרבת וזה אחד הגורמים העיקריים שיתמכו בשוק המניות בראיה קדימה. ניתוח שלנו מעלה כי החל מנקודות זמן דומות במחזורי הפחתות הריבית בעבר שוק המניות נוטה בדרך כלל לעלות בראיה חצי שנה קדימה". מסיים קצביאן את ההמלצה שלו ללקוחות הבנק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לדעתי
    יהודה 08/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החוק אוסר על הבנקים להציע ללקוחות הצעת מניות איפה המפקח על הבנקים בנושא
    סגור
  • 1.
    חחח גם הוא רואה מיכה סטוקס ? (ל"ת)
    ניר 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור