השוק

פלאפון צירפה 60 אלף מנויים לדור החמישי; עליה בהכנסות

פלאפון העבירה לא פחות מ-60 אלף מנויים חדשים לחבילות הדור החמישי כשמספר מנויי החברה בדור המתקדם חצה את רמת ה-1.2 מיליון; החברה רושמת עליה בשורת ההכנסות וזאת למרות הפגיעה בהכנסות משירותי הנדידה
ניצן כהן | 
אילן סיגל (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
פלאפון היא חברת הסלולר הראשונה שמפרסמת את הדוחות שלה בעונת הדוחות הנוכחית. אם לוקחים בחשבון את המלחמה ואת ההשפעות שלה על חברות מהסוג של פלאפון הרי שיציבות בשורת ההכנסות והעלייה בהכנסה הממוצעת ממנוי (ה-ARPU) הרי שמדובר בדוחות לא רעים בכלל.
אם כן, מנתוני החברה עולה כי ההכנסות משירותים הסתכמו בכ-348 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל ועלייה של כ-3.9% לעומת הרבעון הקודם. ההכנסות משירותים הושפעו בעיקר מהמשך הצמיחה במנויי דור 5 וגידול במצבת מנויי הפוסטפייד של החברה וזאת על אף השפעות המלחמה שעיקרן פגיעה בהכנסות משירותי נדידה.
ההכנסות מציוד קצה הסתכמו בכ-141 מיליון שקל, עלייה של כ-6%, אשר נבעה בעיקר מעלייה במחירי המכירה וכן מגידול בכמות המכשירים שנמכרו. סך ההכנסות הסתכמו בכ-489 מיליון שקל, עלייה של כ-1.2%. סך ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2024 הסתכמו בכ-991 מיליון שקל, עלייה של כ-0.3%.
ה-EBITDA הסתכם בכ-189 מיליון שקל, עלייה של כ-2.7%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-191 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם – 34.0%), עלייה של כ-2.1%, על אף השפעות מלחמה. ה-EBITDA המתואם במחצית הראשונה של שנת 2024 הסתכם בכ-376 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם של כ-32.9%), עלייה של 1.9%.
 הרווח הנקי הסתכם בכ-39 מיליון שקל, ירידה של כ-4.9%. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-41 מיליון שקל, ירידה של כ-6.8%, אשר נבעה בעיקר מירידה בהכנסות ריבית מחברת האם.
התזרים החופשי הסתכם בכ-27 מיליון שקל, לעומת תזרים חופשי שלילי של כ-33 מיליון שקל ברבעון המקביל. השיפור נבע מתשלום אגרות תדרים לכל שנת 2023 ברבעון המקביל לעומת תשלום רבעוני בשנת 2024. התזרים החופשי השלילי במחצית הראשונה של שנת 2024 הסתכם בכ-12 מיליון שקל, שיפור של כ-55.6%.
 אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes: "פלאפון מציגה תוצאות מצוינות וממשיכה לצמוח על אף השפעות המלחמה, מה שמעיד על חוסנה ועוצמתה של החברה. אנו ממשיכים לגדול בהכנסות וב-EBITDA המתואם, במקביל לעלייה ב-ARPU רבעון שני ברציפות, הודות לצמיחה במנויי דור 5 ועלייה בכמות המנויים בחברה. מנויי דור 5 עומדים כבר על כ-1.2 מיליון ומהווים כ-52% מסך מנויי הפוסט פייד של החברה. הודות למהלכים אסטרטגיים שהובלנו אנו רואים מתחילת השנה מגמת צמיחה בפעילות, למרות השפעות המלחמה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה