השוק

תומר ראב"ד: "שיתוף הפעולה שלנו עם פרטנר רק יגביר את התחרות"

יו"ר בזק, תומר ראב"ד, בריאיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד, עונה לראשונה בשיחה עם ice לחששות הגדולים של השוק משיתוף הפעולה של בזק עם פרטנר: "שיתוף הפעולה הזה לא יפגע בתחרות, להיפך הוא יגדיל אותה; פרטנר קונה שירותי תשתית וחוץ מזה הכל נמצא שם" 
ניצן כהן | 
תומר ראבד (צילום אוראל כהן, פלאש 90/ קובי גדעון)
בזק נמצאת בליבת ההיערכות למלחמה כוללת אם וכאשר (בתקווה שלא) תתרגש עלינו. תומר ראב"ד, יו"ר החברה וניר דוד המנכ"ל בשיחה עם ice מרגיעים את החששות ומדברים בפעם הראשונה על שיתוף הפעולה עם פרטנר שהולך ומתרחב ומטבע הדברים מעלה חששות מפני פגיעה בתחרות.
מטבע הדברים כשפרטנר קונה ממכם תשתיות סיבים ואחר כך מעבירה את הטלוויזיה ל-yes זה גורם לחוסר נוחות וחשש מפני היעלמות של שחקן משמעותי - פרטנר.
"אני לא מסכים עם זה. התהליך הזה בדיוק הפוך והוא רק יתרום לתחרות. פרטנר קונה מאיתנו שירותי אינטרנט תחת פיקוח רגולטורי קפדני בדיוק כמו שהיא קונה מ-IBC והיא למעשה מנהלת את התהליך הזה בעצמה.
"לגבי הטלוויזיה, מדובר בשוק תחרותי מאוד עם עלויות רכש תוכן לא מבוטלות וגם כאן. הכול ינוהל בפרטנר, אנחנו מוכרים תוכן והם עושים איתו מה שהם רוצים. הם מחליטים כמה הם גובים, הם מתקנים תקלות וכן הלאה. ברור שאנחנו מחכים לאישור רשות התחרות אבל כמו שאני רואה את הדברים. זה רק יגביר תחרות. פרטנר תוכל לצאת למהלכים שיווקיים שלה והיא תתמודד עם הלקוחות שלה. אנחנו מוכרים תוכן כמו שאנחנו מוכרים אינטרנט".
ואם מחר פרטנר יחליטו שהם קונים שירותי דור 5 מפלאפון
"גם כאן כל דבר לגופו. את העסקה בסיבים עשינו בשוק הסיטונאי ואת העסקה ב-yes אנחנו מוכרים תוכן. אין לנו קשר מעבר לזה. אבל אתה צריך לשים לב לזה שגם סלקום מוכרת אינטרנט לחברות אחרות וזה לא פוגע בתחרות להיפך. לקוחות סיטונאים קונים אינטרנט במחירים תחת פיקוח רגולטורי והם עושים עם זה מה שהם רוצים".
בוא נדבר רגע על המלחמה, התשתיות שלכם קריטיות, כמה אתם ערוכים לתרחישים השונים?
"המדינה בתקופה קשה ואנחנו בהחלט חלק מזה. אנחנו כרגע לא מחייבים באופן וולנטרי את הלקוחות צמודי הגדר אבל אנחנו עובדים באופן הדוק עם הצבא ועם משרד הביטחון בתיקון תקלות באופן מהיר ויעיל בכל מקום שיש בו פגיעה וכן, לשאלה שלך אנחנו נערכים היטב וערוכים היטב לתרחישים השונים כמו שמערכת הביטחון מצפה מאיתנו ואני בטוח שאנחנו יכולים לעמוד באתגר".
אתם מורידים את החוב בקצב מהיר, איפה נקודת האיזון בין אפס חוב לניהול חוב בחברה כמו שלכם?
"השנה הורדנו את החוב לרמה של 5 מיליארד שקל ובחודש ינואר עשינו גיוס כשהמלחמה רק התחילה, במחירים טובים בהתחשב בנסיבות. שתי חברות הדירוג העלו לנו את הדירוג מ-AA מינוס ל-AA וזה מה שהגדרנו כשאנחנו לוקחים בחשבון את בעלי המניות שלנו ואת מדיניות הדיווידנדים. אנחנו עומדים במדיניות הדיווידנדים עם חלוקה של 70% מהרווח הנקי ובמקביל מורידים את החוב.

"כנראה שברבעונים הבאים אנחנו נמשיך להוריד אלת החוב אבל בקצב נמוך יותר מכפי שהורדנו אותו ברבעונים האחרונים כשהיעד הוא לשמור על דירוג חוב ממשפחת ה-AA".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה