השוק

עצבנות בשווקים: ירידות חדות בפתיחת המסחר אחרי פתיחה אנגלית בבורסה

פתיחה אנגלית נרשמת היום בבורסה בעקבות המתיחות בשוק ההון מפני החמרה במישור הביטחוני; כרגע מדובר בהארכה שניה של פתיחת המסחר ואם לאחריה לא יתכנסו המדדים יופעל מנתק זרם
ניצן כהן |  1
בורסה בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
פתיחה אנגלית נרשמת היום בבורסה. פתיחה אנגלית משמעותה שאם המדדים הכבדים פותחים בתנודתיות של יותר מ-2.5%, פתיחת המסחר מתעכבת בכמה דקות ואם לאחר מיכן נמשכת הסטייה הגדולה, יש הארכה שניה ולאחריה מופעל מנתק זרם, בו מופסק המסחר לפרק זמן ארוך יותר.
בשלב הזה של הדברים די מובנת הסטייה הזו בפתיחת המסחר כשחייזר שנחת היום בישראל מכוכב לכת מאדים מבין היטב שהמתיחות במישור הביטחוני וחוסר האמון ביכולת של נתניהו לשלוט בכאוס מכניסים את המשקיעים לחוסר שקט.
באסיה נרשמות ירידות שערים חדות כשהחוזים על המדדים המובילים בארה"ב יורדים בשיעורים חדים. כך למשל החוזים על הנאסד"ק יורדים ביותר מ-4% ואילו החוזים על ה-S&P יורדים בכמעט 3%.
באסיה נרשמות ירידות חדות שלא לומר מפולת כשמדד הניקיי יורד בטוקיו ביותר מ-12%, ומדד ההנג סנג יורד בהונג קונג ביותר מ-2%. בשוק המט"ח מתחזק הדולר בשיעור ניכר של כמעט 0.6% והדולר חוצה את רמת ה-3.83 שקל כשגם כן מה שמשחק זו המתיחות במישור הביטחוני וחוסר האמון בנתניהו.
בשוק האג"ח התשואות יורדות בשיעורים משמעותיים כשהתשואות של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים נסחרות ברמה של 3.76%. התשואות של ממשלת גרמניה נסחרות ברמה של 2.1% ושל ממשלת בריטניה ברמה של 3.8%.
כך או אחרת צריך לזכור שכמה דברים פועלים בימים האחרונים נגד השווקים ובראש ובראש ובראשונה זו המתיחות הביטחונית במזרח התיכון אולם צריך לזכור שהשווקים נמצאים ברמות גבוהות שצריכות היו לעבור התאמה כזו או אחרת כך ששילוב של שוק יקר עם מתיחות ביטחונית יוצר תיקון אלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קשקוש
    זאב 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנפילות בגלל חשש ממיתון בארצות הברית
    סגור