השוק

לאחר ההשקעה הגדולה במונדיאל - הבנקים בקטאר מסתבכים

הבנקים בקטאר מגלים כעת את המשמעות של אירוח מונדיאל עם הסתבכות כלכלית שדורשת התערבות ממשלתית. הפתרונות שנבחנים הם מיזוג של בנקים קטנים, רכישת תיקי נדל"ן ועוד
מערכת ice | 
מונדיאל 2022 (צילום freepik, shutterstock)
בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" מדווחים על הסתבכות כלכלית של הבנקים בקטאר שמימנו את בניות התשתיות שנדרשו לאירוח של המונדיאל האחרון שהתקיים במדינה הקטנה לפני שנתיים. הבנקים במדינה עזרו לממן בנייה של פרויקטי תשתיות ענקיים שנבנו בזמן מואץ וכללו כבישים מהירים, רכבות, בתי מלון ועוד.
מי שביצעו את אותם פרויקטים הם חברות בנייה שונות שלקחו הלוואות ענקיות מהבנקים על מנת להוציא לפועל את התוכניות הגרנדיוזיות הללו. בעיתון האמריקאי מדווחים שבממשלת קטאר טוענים: "התשלומים עבור הפרויקטים בוצעו בזמן מלבד מספר קטן של פרויקטים."
כעת, ממשלת קטאר שוקלת מספר צעדים משמעותיים על מנת לסייע הכוללים רכישה של תיקי נדל"ן עם ביקוש נמוך, הפיכת הבנקים הגדולים למונופלים על ידי מיזוג הבנקים הקטנים ועוד.
ממשלת קטאר השקיעה לא פחות מ-300 מיליארד דולר על מנת להכין את המדינה לטורניר הגדול, לשם השוואה ברזיל השקיעה "רק" 12 מיליארד דולר על מנת להכין את המדינה למונדיאל שהתרחש ב-2014 ורוסיה השקיעה 14 מיליארד דולר בהכנה לטורניר הכדורגל הבינלאומי האהוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה