השוק

בורסה: אחרי הירידות החדות אתמול -אופטימיות זהירה

המסחר בבורסה מתנהל הבוקר באופטימיות זהירה של המשקיעים שהקהילייה הבינלאומית הצליחה לרסן את נתניהו; עליות בחוזים העתידיים; עליות חדות באסיה
ניצן כהן | 
מסחר בבורסה (צילום shutterstock)
אופטימיות זהירה שוררת הבוקר בבורסה בתל אביב וזאת אחרי הירידות החדות אתמול. בשלב הזה של הדברים נראה כי הקהילייה הבינלאומית הצליחה לרסן את נתניהו מבלי להביא את החזית הצפונית לנקודת רתיחה וזה מעורר תקווה ולו זהירה שניתן להימנע מאסקלציה.
הבוקר עולים המדדים הכבדים בשיעור של כמעט 1% כשמדד ת"א 35 עולה בכ-0.8% לרמה של 2,020 נקודות, מדד ת"א 125 עולה בשיעור דומה ומדד הבנקים מתקן ועולה ב-0.7%.
במסחר בחוזים עתידיים עולים החוזים על ה-S&P500 ב-0.4% והחוזים על הנאסד"ק עולים בכ-0.6%. עליות שערים חדות נרשמות בבורסות אסיה כשמדד הניקיי עולה ביותר מ-2% וההנג סנג עולה ב-1.6%.
בשוק המט"ח הדולר מתחזק בשיעור קל של 0.2% לרמה של 3.69 שקל, האירו מתחזק בכ-0.3% לרמה של 4 שקלים והפאונד מתבסס מעל לרמת ה-4.74 שקל.
אתמול כאמור היה יום קשה בבורסה כשנראה היה שמלחמה רב זירתית כוללת היא בלתי נמנעת אחרי האסון במג'דל שאמס. בסופו של יום נראה כי הקהילייה הבינלאומית הצליחה למתן את התגובה הישראלית הצפויה וזה גורם לסוג של אנחת רווחה בחדרי העסקאות ולתקווה שאולי בכל זאת ניתן יהיה להביא לסיום המלחמה ולשחרור החטופים ומכאן לשיקום מבלי להיגרר לכאוס.
מניית אנרג'יאן מובילה כעת את העליות בבורסה כשהיא עולה בכמעט 3% אחרי שפורסם כי נורה כלי טייס בלתי מאוייש לאסדת כריש, כטב"מ שיורט והמסרים שעברו היו שפגיעה בנכס אסטרטגי כמו אסדת כריש תביא לתגובה צה"לית מתאימה. בחדרי העסקאות מעריכים הבוקר שהמסר הזה הועבר לחיזבאללה שמעדיף שלא לשבור את הכלים. אסדת כריש ממשיכה לעבוד כרגיל.
את המחזורים הגדולים מובילות מניות לאומי והפועלים שירדו אתמול בשיעורים חדים מה שמביא את המשקיעים לנצל את הירידות של אתמול ולהצטייד בסחורה שכן קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שעם סיום המלחמה ותחילת השיקום, הבנקים יובילו את מהלכי המימון האלה.
נזכיר שאתמול פורסם ב-ice שבנק לאומי "חטף" עסקה לשוק ההון וסגר את המימון של וויבוקס לפירעון סדרה ד' שמשועבדת לטובת בית רומנו בתל אביב שיעבור לבעלות של עירייית תל אביב שבתורה נתנה לחברה לנייד זכויות בניה לפרוייקטים אחרים בעיר.
המהלך של לאומי מאותת לשוק שהבנקים רחוקים מלוותר על עסקאות נדל"ן במרכז תל אביב (ולא רק) וזה מעודד שכן בבנקים מדברים על סיטואציה בה מצוקת הדיור בישראל תלך ותחמיר עם הזמן ומכאן שיש צורך להיצמד לפרוייקטים נדל"ניים גם אם ברווחיות שנראית כרגע נמוכה יחסית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה