השוק

הישג ליצחק תשובה ועידן ולס: מדרוג מאשררת את הדירוג של קבוצת דלק

חברת דירוג האשראי מדרוג, מאשררת את דירוג החוב של קבוצת דלק שבשליטת איד העסקים יצחק תשובה ולמעשה מותירה את הדירוג בקבוצת A
ניצן כהן |  11
עידן ולס, יצחק תשובה (צילום מתוך אתר קבוצת דלק, פלאש 90)
חברת דירוג האשראי מדרוג מאשררת את דירוג החוב של קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה ומנוהלת על ידי עידן ולס. מדובר בנתון משמעותי עובר המשקיעים בעיקר לאור העובדה שהמשקיעים המוסדיים הגדולים חייבים את דירוג החוב הגבוה (מקבוצת A) כדי להיחשף לאג"חים האלה.
מהדוח של מדרוג עולה כי "דירוג החברה מושפע לחיוב מנראות גבוהה יחסית של דיבידנדים שוטפים מהחברות המוחזקות, בהתחשב בטרק רקורד החלוקה של ניו מד ומחויבות איתקה לדיבידנדים בהיקפים של עד כ- 500 מיליון דולר, על פי הצהרתה, בשנות התחזית
"שיעור המינוף (LTV) של החברה, כפי שהוא נבחן ביחס בין החוב הפיננסי המותאם נטו לבין שווי תיק הנכסים של החברה (אשר מורכב מאחזקה בחברות סחירות ולא סחירות) בולט לטובה ביחס לדירוג.
"נראות הדיבידנדים עלתה עם אימוץ המדיניות המוצהרת של איתקה אודות חלוקת הדיבידנדים בטווח הקצר-בינוני. על פי תרחיש הבסיס של מידרוג, קבוצת דלק צפויה להציג דיבידנדים מהחברות המוחזקות ניו מד, ואיתקה בהיקף של כ- 1.2-1.4 מיליארד שקל בכל אחת מהשנים 2024 ו- 2025".
עוד כותבים האנליסטים של מדרוג כי "החברה צמצמה את חובה הפיננסי בשלוש השנים האחרונות וזה צפוי להוסיף ולקטון לפי לוח הסילוקין אף בשנות התחזית. לחברה גמישות פיננסית טובה, הנשענת על רמת מינוף מתונה, וכן על מרכיב של מניות סחירות פנויות משעבוד ונכסים שאינם סחירים הפנויים משעבוד בהיקף כולל של כ-4.7 מיליארד שקל. החברה עומדת במרווח גבוה באמות המידה הפיננסיות הקיימות לה.
"יחס כיסוי הריבית (ICR), המשקף את היקף ההכנסות השוטפות מהמוחזקות, בניכוי הוצאות המטה ביחס להוצאות הריבית צפוי לעמוד בטווח 4.5-5.5 הנחשב בעניינו חזק לרמת הדירוג, במידה המאפשרת צבירת מזומנים משמעותית ללא מימוש נכסים.
"יחס הכיסוי DSCR+Cash המשקף את היחס בין יתרות המזומן, והכנסות הדיבידנד הצפויות מהמוחזקות (ללא מימושים) לפי תרחיש הבסיס של מידרוג, בניכוי הוצאות הנהלה וכלליות, לבין שירות החוב (קרן וריבית) הינו חזק ועומד בטווח של 1.7-2.7 בשנים 2024 ו- 2025 ומוסבר נוכח היקפי דיבידנדים גבוהים ורמת פירעונות חוב מתונה, לאור הארכת המח"מ ועומס פירעונות נוח;
"מדרוג מקנה משקל חיובי בדירוג ליכולות הביצוע של הנהלת החברה כפי שאלו התבטאו בהוצאה לפועל של מהלכים עסקיים ופיננסיים לאורך ארבע השנים האחרונות" נכתב.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    תחזור בתשובה
    אודי 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשובה את העונש מבורא עולם תקבל אם לא אתה בני מישפחתך בעיני אתה החמדן הגדול בארץ
    סגור
  • 7.
    המניה הכי טובה ובטוחה בבורסה
    שאול 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד קצת דוחות ירדה בגלל איומי איראן כמו כל הבורסה החכם אוסף
    סגור
  • 6.
    גנב הפנסיות
    קצין במיל. 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מכיוון שלא קם הפנסיונר האמיץ שיחליט לשים כדור( רגל) בראשו של גנב הפנסיות יש להמתין לחקירות שיתנהלו על הגניבה הגדולה בהיסטוריה שביצעו כאן ביבי ושותפיו במתווה הגז ואז לרוקן את כיסיו של גנב הפנסיות ולהשיב ולחלק את כספו לציבור ולשלוח אותו עד סוף ימיו לכלא.
    סגור
  • 5.
    תשובה הנוכל
    אזרח ותיק 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בקרוב ישכב ליד מרים מנתניה
    סגור
  • אתה איש קטן ונכלולי
    מישהו 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ללא הגז שמצא אחרי שהשקיע וסיכן מאות מיליונים ישראל היתה עדיין בתקופת האבן … המשאב האנרגטי החשוב ביותר למדינה מאפשר לנו עשרות שנים של הכנסות גבוהות לצד ביטחון אנרגטי ללא תלות בעולם..
    סגור
  • טען עוד
  • תחזור בתשובה
    אודי 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם זה מה שהבנת מצבך פח האיש הזה ישלם מחיר כבד באחריות. רמס הרבה אנשים בדרך. וישלם
    סגור
  • 4.
    הגנב השמן סופו לתלייה (ל"ת)
    תל אביבי 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    A ..? בדירוג בינלאומי לפי רמת החוב שלהם...הם בקושי B
    רוני 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אבל בישראל כמו בישראל... והמוסדיים יכנסו עכשיו ב 2 רגליים לבריכת הנפט הטובענית של תשובה את וולס. פ ח ד !!
    סגור
  • 2.
    עושק
    עושק 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עושק יתומים אלמנות אני רק הלוויתי לו כספים באג״ח נדל״ן עשק אותי ברוב הכספים
    סגור
  • 1.
    והמניה מתרסקתתתת
    מבין עניין 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אז!!!!!!!!!!!
    סגור
  • המניה הכי טובה בבורסה
    מישהו 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המניה יורדת ועולה גם על פי כל השוק המגיב למצב. אבל כבר שנתיים מחלקת דיוודנדים נאים ועולה בהדרגה. מניה הכי טובה להשקעה. אופסייד 40-50% שער של אתמול. תקנו היום!!! כל החשדנים והפחדנים תקועים ומתבכיינים , למה לא קניתי אחרי שכבר עולה…
    סגור