השוק

אחרי 4 שנים מההנפקה נופר מקבלת דירוג אשראי גבוה

נופר אנרג'י הונפקה לפני כ-4 שנים בהנפקה שהייתה אז הנפקה שהסעירה את שוק ההון; היום, 4 שנים אחרי אותה הנפקה, החברה מקבלת בפעם הראשונה דירוג מחברת מדרוג וזה תהליך מצוין לשוק ההון המקומי
ניצן כהן | 
נדב טנא (צילום אורן בירן, pixabay, unsplash)
לפני קצת פחות מ-4 שנים הונפקה חברת נופר אנרג'י בהנפקה שהסעירה אז את שוק ההון. החברה עוסקת בייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים, מה שמסתמן עתיד עולם האנרגיה והשווי שלה באותה הנפקה היה בהתאם (2.3 מיליארד שקל). היום, 4 שנים אחרי אותה הנפקה, מקבלת החברה לראשונה דירוג חוב וזה מצוין לשוק ההון.
באופן עקרוני בשנת 2021 היה מבול של הנפקות והשאלה הגדולה הייתה איזו חברה תשרוד את השנים ואיזו תשביח את עצמה ודירוג אשראי ממשפחת הדירוג A, מסמן, לפחות בנקודת הזמן הזו, שההנפקה ההיא הייתה הנפקה שצירפה חברה ששוק ההון רוצה ומכאן החשיבות של הדברים.
נופר מחזיקה בפרויקטים מחוברים בהספק של 1,130 מגה-ואט סולארי ו-151 מגה-ואט שעה אגירה ב-7 מדינות שונות, המייצרים הכנסות שנתיות בהיקף של כ-680 מיליון שקל ו-EBITDA שנתי בהיקף של כ-553 מיליון שקל, כאשר כ-76% אחוז מסך ההספק המחובר של החברה מחזיק בתעריף מובטח לטווח ארוך של 15 שנים בממוצע.
החברה ביצעה סגירות פיננסיות בבריטניה, בספרד, באיטליה וברומניה בהיקף של כ-2.3 מיליארד שקל בריביות אטרקטיביות, ונמצאת במו"מ מתקדם לסגירות פיננסיות נוספות בבריטניה, בגרמניה וברומניה בהיקף דומה. סך הפרויקטים המחוברים ובהקמה הינו כ-2.3 ג'יגה-ואט מערכות סולאריות ו-1.1 ג'יגה-ואט שעה מתקני אגירה, אשר צפויים להניב הכנסות שנתיות של כ-1.5 מיליארד שקל ו-EBITDA שנתי בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל.
נדב טנא, מנכ"ל "נופר אנרגיה": "קבלת דירוג מקבוצת ה-A באופק יציב הינה אבן דרך חשובה ומשמעותית בהמשך צמיחתה של "נופר אנרגיה". אנו ממשיכים להתקדם בהתאם לתוכנית העבודה הרב-שנתית - מקימים כיום כ-ג'יגה-ואט פרויקטים סולאריים וכ-ג'יגה ואט שעה פרויקטי אגירה שנהנים מהפחתה משמעותית בעלויות ההקמה והמימון, נמצאים במו"מ מתקדם לסגירות פיננסיות בהיקפים משמעותיים, ורכשנו את הציוד העיקרי הנדרש לפרויקטים בהקמה ולקראת הקמה, אשר יחד עם הפרויקטים שכבר מחוברים צפויים לייצר הכנסות שנתיות בהיקף של 1.5 מיליארד שקל ו-EBITDA שנתי של 1.2 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה