השוק

שופרסל "החביאה" סניף שובר שוק? פערי המחירים נחשפים

פערי מחירים מדהימים: סל קניות זהה שעלותו 575 שקלים בשופרסל דיל, נמכר ב"מפיץ" ב-448 שקלים בלבד - פער של 31%. מה עומד מאחורי הסניף ואיך הוא קשור לרשת הגדולה בישראל?
מערכת ice |  4
שופרסל חוברת לשלוש ענקיות בינלאומיות (צילום shutterstock)
בשולי העיר אשדוד מסתתר סוד כמוס של רשת שופרסל - חנות בשם "המפיץ סיטונאות מזון" המציעה מחירים נמוכים באופן דרמטי מאלו של סניפי הרשת הרגילים. למרות שהחנות פתוחה כעת לכל דורש, שופרסל בחרה שלא לפרסם את קיומה ולא לדווח על מחיריה כנדרש בחוק. בדיקת TheMarker חשפה פערי מחירים מדהימים: סל קניות זהה שעלותו 575 שקלים בשופרסל דיל, נמכר ב"מפיץ" ב-448 שקלים בלבד - פער של 31%.
מאחורי החזית החדשה מסתתרת למעשה חנות שהייתה שייכת עד לאחרונה לפורמט הסיטונאי של שופרסל. כעת, במהלך ניסיוני, החליטה הרשת לפתוח את שעריה גם לציבור הרחב, תוך שינוי שמה והסוואת הקשר לשופרסל. אולם מלבד השם, הכל נותר כשהיה: העובדים, המוצרים ואפילו החשבוניות - כולם של שופרסל.
הפערים במחירים מדהימים כאשר לפי דה מרקר, פיצה מעדנות שעולה 27.9 שקלים בשופרסל דיל נמכרת ב"מפיץ" ב-18.9 שקלים, קטשופ אסם שמחירו 12.9 שקלים בשופרסל נמכר כאן ב-8 שקלים, ופתיתים של אסם שעולים 7.9 שקלים בשופרסל אונליין נמכרים ב"מפיץ" ב-3.8 שקלים בלבד. המחירים הנמוכים מושכים קהל מגוון, מבעלי עסקים ועד משפחות ברוכות ילדים המחפשות לחסוך בהוצאות המזון.
התנהלות זו של שופרסל מעלה שאלות רבות: מדוע הרשת מסתירה את קיומו של הסניף המוזל? האם היא מפרה את חוק המזון בכך שאינה מדווחת על מחירי המוצרים בו? והאם היה עליה לבקש אישור מרשות התחרות לפתיחת הסניף? הרשות להגנת הצרכן מצידה מבהירה כי אם יימצא שקמעונאי פועל בניגוד לחוק, תבוצע אכיפה בהתאם.
אגב רק לאחרונה, שופרסל, זיעזעה את שוק הסליקה בישראל במהלך אסטרטגי נועז. החברה העבירה את הסליקה של עשרה מסניפיה מחברת כאל לידי המתחרה, חברת מקס. מהלך זה, שנחשף לראשונה על ידי "כלכליסט", מסמן את תחילתו של שינוי מהותי בשוק הסליקה הישראלי ומעיד על נכונותה של שופרסל לאתגר את המודל העסקי הקיים.
מאחורי המהלך עומדים בעלי השליטה והמנכ"לים המשותפים, יוסי ושלומי אמיר, המובילים תהליך התייעלות נרחב בחברה. המטרה: לבחון מחדש כל התקשרות קיימת ולהפחית עלויות בכל מקום אפשרי. העברת הסליקה למקס היא רק חלק ממהלך רחב יותר, הכולל הפסקת שידור נתוני מכירות לסטורנקסט וביטול הסכמים לא רווחיים עם מועדוני לקוחות.
בתגובה לדה מרקר הסבירו בשופרסל: "החברה פועלת לפי כל דין. לצערנו, ההשוואה שנערכה מציגה תמונה מטעה. כידוע לכם, חנות 'המפיץ' היא חנות סיטונית, שבה נמכרים המוצרים באריזות ענק (לדוגמה, שמן בגלון של 17 ליטר) או בקרטונים (לדוגמה, רסק עגבניות 100 גרם שסקרתם נמכר בכפולות של 60 יחידות). לכן, אין מקום להשוואה לחנות קמעונית, שבה המוצרים נמכרים ביחידות בודדות. 'המפיץ' מתמחה במכירה סיטונית, בדומה לפורמטים של רשתות בין־לאומיות כגון Costco ו–Walmart".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הכל חרטא
    . 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שאתם מוסיפים את המע"מ שלא מצויין במחיר פתאום אין הבדל כזה גדול בין המפיץ לשופרסל הרגיל
    סגור
  • 3.
    מה שסודי זה לא הסניף אלא מי שמאדר את המיזוג
    צדק 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומכירת החברה לרשת גדולה מונופולית ולא עמד לדין!!רשות התחרות?הצחקתם אותי
    סגור
  • 2.
    מרתיח שסופרסל מפלה בין קהלים שונים (ל"ת)
    צרכן 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מעניין
    בודק הכל 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ביום חמישי אסע לשם.
    סגור