השוק

רמי לוי בדרך לעסקת ענק: התכנית שישראייר שמרה בסוד נחשפת

בימים אלה מנהלת החברה משא ומתן מתקדם עם ענקית ייצור המטוסים האירופאית איירבס, על רכישת ארבעה מטוסי איירבס A330neo רחבי גוף. המטרה: טיסות לתאילנד וארה"ב, מומחי תעופה מעריכים כי הכניסה של ישראייר לשוק הטיסות הארוכות עשויה להביא לתחרות מוגברת ולהורדת מחירים בקווים פופולריים
מערכת ice |  3
רמי לוי (צילום שמוליק שליש, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
ישראייר, חברת התעופה הישראלית בבעלות איש העסקים רמי לוי, עומדת בפני מהלך אסטרטגי דרמטי שעשוי לשנות את פני התעופה הישראלית. בימים אלה מנהלת החברה משא ומתן מתקדם עם ענקית ייצור המטוסים האירופאית איירבס, על רכישת ארבעה מטוסי איירבס A330neo רחבי גוף. מהלך זה מסמן את כוונתה של ישראייר להרחיב משמעותית את פעילותה ולהתחרות בזירה הבינלאומית.
בעלי החברה, חשף בראיון מיוחד ל'ישראל היום', את פרטי העסקה המתגבשת. לדבריו, הכוונה היא לרכוש ארבעה מטוסים מתקדמים שיאפשרו לישראייר לפרוץ לשווקים חדשים ולהפעיל טיסות ישירות ליעדים רחוקים, כולל תאילנד וארצות הברית. "אנחנו מתכננים להציע חוויית טיסה ייחודית ונוחה," אמר חיים, "עם דגש על מושבים מרווחים ומחלקות עסקים מתקדמות."

המהלך של ישראייר מגיע בעיתוי מעניין, זמן קצר לאחר שאל על, המתחרה הגדולה, חתמה על עסקת ענק עם בואינג. ההחלטה של ישראייר לפנות לאיירבס מסמנת את רצונה של החברה להתבדל ולהציע אלטרנטיבה איכותית בשוק התעופה הישראלי.  מומחי תעופה מעריכים כי הכניסה של ישראייר לשוק הטיסות הארוכות עשויה להביא לתחרות מוגברת ולהורדת מחירים בקווים פופולריים, במיוחד לתאילנד, שכיום נשלטת כמעט בלעדית על ידי אל על.
ההשלכות של מהלך זה עשויות להיות רחבות היקף עבור התיירות הישראלית. פתיחת קווים חדשים ותחרות מוגברת עשויות להגדיל את מספר הישראלים הטסים ליעדים רחוקים ולהרחיב את אפשרויות התיירות. במקביל, זה עשוי למשוך יותר תיירים לישראל, במיוחד מאסיה ומצפון אמריקה.
בעוד שהעסקה עדיין בשלבי מו"מ, ההתרגשות בענף התעופה הישראלי מורגשת היטב. אם תצא לפועל, היא תסמן את כניסתה של ישראייר למועדון חברות התעופה הבינלאומיות הגדולות, ותציב אתגר משמעותי למתחרות. נותר לראות כיצד יגיבו השחקניות האחרות בשוק, ואיך ישפיע המהלך על חוויית הטיסה של הנוסע הישראלי בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גאון
    דורון 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא מבין שהמון חברות יעשו חרם על יראל אז תהיה לו המון עבודה כי לטוס לישראל לא תהיה לו בעיה והביקוש רק יעלה בהצלחה
    סגור
  • 2.
    ממש מסעיר
    צחי 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזו כתבה דרמטית וואו אני בטוח שכל ענף התעופה העולמי נסער ובהלם רמי לוי חושב לקנות ״צי״ מטוסים חדש ולשנות שת מפת התעופה צי של 4 טיסנים יאללה שימשיכו לטוס לאילת וראש פינה.
    סגור
  • 1.
    בהצלחה
    מאיר 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רמי לוי היקר .מאחל לך הצלחה בכל מעשה ידיך.
    סגור