השוק

אנרג׳יאן אישרה השקעה של 1.2 מיליארד דולר בפיתוח שדה ׳קטלן׳

חדשות טובות שלא לומר מצוינות לשוק האנרגיה הישראלי; אנרג׳יאן אישרה השקעת ענק בפיתוח מאגר הגז הטבעי ׳קטלן׳ שנמצא בין מאגר כריש לוויתן
ניצן כהן | 
מתיוס ריגאס מנכ"ל אנרג'יאן (צילום יחצ)
אנרג׳יאן שמחזיקה בבעלות על מאגרי כריש ותנין אישרה השקעה בפיתוח מאגר נוסף ‘קטלן׳ שנמצא בין מאגר כריש ללוויתן. מאגר ׳קטלן׳ לא נחשב למאגר בסדר גודל משנה מציאות אבל הוא מוסיף עוד שכבה לתחרות בשוק הגז הטבעי.
אם כן, החברה היום כי קיבלה החלטת השקעה סופית (FID) בפיתוחו של המאגר. המאגר יפותח באופן מדורג, על ידי חיבורו לאסדת כריש של אנרג'יאן ממנו מפיקה החברה גז. הפקת הגז מקטלן תגדיל את היקף ההפקה של האסדה (ממקור שאינו כרוך בתשלום תמלוגים נוסף).  
הגז הנוסף יאפשר לאנרג'יאן אספקת גז לחוזים קיימים עם לקוחותיה, לצד פוטנציאל לייצוא לשווקים בינלאומיים. גז ראשון מקטלן מתוכנן למחצית הראשונה של 2027.
עבודות הפיתוח התת ימי של המאגר יבוצעו על ידי חברת TechnipFMC, ויכללו קו הפקה באורך של כ-30 ק"מ ותשתית תת ימית להפקת גז טבעי מארבע בארות. עלות הפיתוח מוערכת בכ-1.2 מיליארד דולר וכוללת את התשתית התת ימית, ביצוע התאמות באסדה ואת קידוח 2 בארות ההפקה הראשונות, בהן נמצאים על פי ההערכה כ-26 BCM  של גז.
אתמול, כאמור, העניק משרד האנרגיה לאנרג'יאן את שטר החזקה על המאגר למשך 30 שנה, עם אפשרות הארכה ל-20 שנים נוספות. משרד האנרגיה אף העניק אישור תגלית לבאר הרמס שבמקבץ המאגרים "דרקון" (בלוק 31).
מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "זוהי אבן דרך משמעותית נוספת בצמיחתה של אנרג'יאן. החלטת ההשקעה בקטלן היא מבטאת שוב את היכולת המוכחת שלנו בפיתוח והפקה מהירים של נכסי גז. פיתוח קטלן יביא למיצוי נוסף של הפוטנציאל הגלום במים הישראלים, לטובת הבטחון האנרגטי של ישראל והאזור.  אנו שמחים על קבלת שטר החזקה על קטלן, כמו גם על אישור התגלית מ-2022 בבאר הרמס, המייצגת פוטנציאל אטרקטיבי באזור שיקרא מעתה "דרקון" (בלוק 31)".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה