השוק

ענקית ההשקעות: מניות הטכנולוגיה מנופחות, המשקיעים עוברים ל-small cap

האסטרטג אוקטאי קברק מענקית ההשקעות האמריקאית, Leverage Shares כותב ללקוחות הבית כי השוק מתמחר כרגע ניצחון של טראמפ ובמקביל, המשקיעים עוזבים את מניות הטכנולוגיה המנופחות ועוברים ל-small cap
ניצן כהן | 
כלכלה (צילום shutterstock)
אוקטאי קברק, האסטרטג של Leverage Shares האמריקאית כותב היום ללקוחות הבית כי מתבצעת כרגע רוטציה בתמהיל המניות של המשקיעים. "בשוק המניות, אנחנו עדים לתהליך של מעבר הון ממניות טכנולוגיה מנופחות למניות קטנות (small-cap) וחברות שחותרות לרווחיות. חברות קטנות מושפעות יותר מעלויות האשראי, והאינפלציה המתמתנת מחזקת את הסבירות להפחתות ריבית, ואלה הן חדשות טובות לחברות קטנות שזקוקות לאשראי גבוה" כותב קברק.
"עם זאת, הזינוק שראינו בשבוע שעבר במניות הללו הינו לפי שעה תולדה של מומנטום בשוק ולא שינוי מהותי בנתונים הפונדמנטליים של החברות הללו, ולאור החשש מהאטה בצמיחה הכלכלית, ייתכן כי נראה את המומנטום הזה דועך, מאחר שחברות קטנות מושפעות באופן חזק יותר מתנאי המקרו הכלכליים.
"אם אכן "הרוטציה" תתממש, הדבר עשוי להיטיב עם מגזרים כמו שירותים פיננסיים ומוצרי מותרות, מאחר שעלויות אשראי נמוכות יותר עשויות לעודד עסקים קטנים לקחת יותר הלוואות ולעודד צרכנים להוציא יותר על מוצרי מותרות.
"בגזרה הפוליטית, על רקע הטלטלה במפלגה הדמוקרטית והסבירות ההולכת וגוברת שג'ו ביידן יפרוש ויוחלף על ידי קמלה האריס, האפשרות כי טראמפ ינצח הולכת וגוברת, ובשוק רואים זאת בחיוב, על רקע כהונתו הראשונה, שהתאפיינה בדה-רגולציה, קיצוצי מיסים וגידול בהוצאה הפיסקאלית. מדיניות כזו עשויה להיטיב עם מגזרי הטכנולוגיה, שירותים פיננסיים, תעשייה ואנרגיה.
"ככלל, לבחירות בארצות הברית עשויות להיות השלכות משמעותיות על הכלכלה העולמית, בייחוד על רקע החשש מהתגברות מלחמות הסחר בין המעצמות, דבר שעשוי לפגוע בצמיחה העולמית.
"הפרסומים המשמעותיים השבוע בארצות הברית יהיו מכירות קמעונאיות (23 ביולי), שיספקו תמונת מצב על מגמות הצריכה הפרטית, התחלות בנייה (24 ביולי), שם המשקיעים ירצו לראות התאוששות מהנפילה המפתיעה בנתון שפורסם בחודש שעבר, ותפוקה תעשייתית (24 ביולי), כאשר השוק ירצה לראות את המשך התאוששות מגזר הייצור" מסיים קברק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה