השוק

השקל מאבד גובה: כך השפיעה התרסקות הכטב"מ על שוק המט"ח

ההשפעה של פגיעת הכטב"מ בלב תל אביב אשר גרמה למותו של גבר בן 50 ולפציעתם של עוד עשרה אנשים, ניכרה גם על שוק המט"ח. השקל ממשיך להיחלש אל מול הדולר והאירו. איך כל זה ישפיע על פתיחת המסחר?

מערכת ice | 
דולר (צילום shutterstock)
ביום שישי האחרון בסביבות השעה 03:12 לפנות בוקר, התרסק בתל אביב, כטב"מ אשר שוגר על ידי החות'ים בתימן. ההתרסקות, קרתה בלב תל אביב בסמוך למבנה שגרירות ארה"ב ובמסגרתה, גבר כבן 50 נהרג ועוד עשרה נפצעו. 
המקרה, גם הוביל להיחלשות השקל. במסחר ביום שישי האחרון, השקל נחלש מול הדולר ואירו. נכון לעכשיו, הדולר ממשיך להתחזק אל מול השקל ב-0.42% והוא נסחר סביב 3.64 שקל. במקביל אליו, האירו ממשיך גם הוא להתחזק מול המטבע המקומי ב-0.4% ונסחר סביב 3.96 שקל.
בשאר העולם, גם שאר המטבעות מתחזקים כאשר, הפאונד מתחזק ב-0.52% מול השקל והוא נסחר כעת סביב 4.70 שקל. המלחמה והמצב בו נתונה כעת המדינה, גובה מחיר כלכלי גבוה מהמשק הישראלי. כמו כן, אירועים מסוג אלו רק משדרים לשווקים ברחבי העולם שישנו חשש סביר להסלמה במלחמה.
 
על כן, אירוע הכטב"מ בשילוב עם נסיעתו של ראש הממשלה נתניהו לארה"ב והתחושה שאנו קרובים להכרעת החמאס, רק מגדיל את התרחיש שהשווקים ברחבי העולם יגיבו בתנודתיות רבה במהלך פתיחת המסחר ביום ראשון הקרוב. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה