השוק

הבורסה לניירות ערך בהודעה דרמטית: תעלה את דמי ניהול החשבון?

בעקבות בחינה שנערכה עם מומחים ברחבי העולם, התברר כי בישראל המחירים נמוכים יותר מאשר בשאר העולם. על-פי ההערכות, רק בשנה הראשונה, צפוי המהלך להביא להכנסות של כ-11 מיליון שקל. מתי והאם צפוי לצאת לדרך השינוי העתידי?
מערכת ice | 
מסחר בבורסה (צילום shutterstock)
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב הודיעה אתמול (חמישי) על מתווה לעדכון בנוגע לשירותי משמורת של מסלקת הבורסה. המתווה התקבל בעקבות בחינה שנערכה על ידי הבורסה בחודשים האחרונים בשיתוף וסיוע יועצים בינלאומיים בנוגע לתעריפים הנגבים בבורסות לניירות ערך ומסלקות בעולם.
הבדיקה שערכו העלתה כי התעריפים בישראל נמוכים באופן משמעותי ביחס לתעריפים המקובלים בעולם. לכן, הבורסה מבקשת לעדכן את עמלת המשמרות הנגבית על-ידי המסלקה מחברי המסלקה שאינם משמורנים בלבד. העדכון יבוצע בשלוש פעימות לאורך שלוש שנים, הראשונה שבהן עתידה לצאת לפועל ב-1 בינואר 2025. 
עדכון התעריפון מחכה כעת לאישור דירקטוריון הבורסה ואישור רשות ניירות ערך. בנוסף, צוין בהודעה שפורסמה, כי הבורסה צפויה לפרסם טיוטה של ההצעה שתהיה פתוחה להערות הציבור.
הבורסה מעריכה, על בסיס סך שווי הנכסים המוחזקים למשמרות במסלקה נכון לסוף החודש שעבר, יישום התוכנית שעל הפרק יוביל לתופסת של 11 מיליון שקלים בשנת 2025, 26 מיליון שקלים ב-2026 ו-44 מיליון שקלים משנת 2027 והלאה. בסך הכל התעריף צפוי לעלות מ-0.00105% ל-0.035% בסוף התהליך. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה