השוק

העסקה המסתורית של התעשייה האווירית: מיליארד דולר עם לקוח זר

התעשייה האווירית בעסקה גדולה בהיקף של מיליארד דולר, כאשר ככל הנראה מדובר בממשלה זרה שחתמה עם החברה תחת המטריה של משרד הביטחון. הפרויקט הענק יימשך במשך 5 שנים
מערכת ice | 
עמיר פרץ ובועז לוי (צילום התעשייה האווירית)
התעשייה האווירית מדווחת היום (שלישי) על עסקה משמעותית עבור חברת התעשיות הביטחוניות, בהיקף של מיליארד דולר ל-5 שנים. על פי הודעת החברה, התעשייה האווירית תספק "מערכת" לאותו רוכש, בפרויקט שיימשך במשך 5 שנים, כאשר להערכת החברה מועד הסיום החזוי של הפרויקט הינו בשנת 2029.
בשונה מסוג ההתקשרות של ממשלות זרות עם ממשלת ישראל כאשר התעשייה האווירית משמשת כקבלן הביצוע של משרד הביטחון, כאן מדובר ככל הנראה בהתקשרות ישירה של ככל הנראה הממשלה הזרה, או הלקוח הזר, עם החברה עצמה, ומשרד הביטחון חותם עם אותו לקוח זר "הסכם מטריה" והמדינה מעורבת בעסקה ומפקחת על אופן ניהול הפרויקט ועל התקדמותו. הסכמים כאלו, עלו משמעותית מאז המלחמה של רוסיה באוקראינה והסכמי אברהם.
התעשייה האווירית, בניהולם של היו"ר עמיר פרץ והמנכ"ל בועז לוי, נמצאת בתקופה האחרונה במצב של שיא כל הזמנים. רק לאחרונה פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של שנת 2024, שהיה החזק ביותר בתולדותיה, כאשר מעל הכול, צבר ההזמנות של החברה, שהסתכם בכ-19.1 מיליארד דולר. פיתוח מערכת החץ, בייחוד תחת המתקפה באיראן, הובילו את התעשייה האווירית לתהילה עולמית, והמנכ"ל אף נבחר להשיא משואה בטקס יום העצמאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה