השוק

בשווי של כ-8 מיליון שקל: סודהסטרים עשויה לפצות את לקוחותיה

לאחר שהוגשה תביעה ייצוגית נגד החברה על ידי לקוחותיה, סודהסטרים צפויה לפצות את לקוחותיה בשווי של כ-8 מיליון שקל. בנוסף, הוחלט כי סודהסטרים הישראלית תפצה את לקוחותיה ותעניק לזכאים  86 אלף מיכלי גז במשלוח חינם

מערכת ice | 
סודהסטרים (צילום shutterstock, pixabay)
סודהסטרים, החברה הישראלית המייצרת מכשירים ביתיים להכנת משקאות מוגזים, עשויה לפצות את לקוחותיה בשווי של כ-8 מיליון שקל, זאת על רקע הסדר הפשרה בתביעה הייצוגית נגדה. 
על פי הפרסום של אתר ynet, לאחר שהוגשה תביעה ייצוגית נגד החברה הישראלית בשנת 2019, בשבוע שעבר הוגשה לבית המשפט המחוזי בקשה לאישור הסכם פשרה. מספר לקוחות סודהסטרים, אשר תבעו את החברה הישראלית, טענו כי אלו זכאים לקבל שירות מטעמה ולמלא את מכשירי ההגזה במיכלי הגז של סודהסטרים. 
בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד סודהסטרים, טענו הלקוחות כי החברה הציגה מצג מוטעה בנוגע לשירות שהיא מעניקה בנוגע למילוי מיכלי הגז שלה. לטענתם, החברה הציגה מצג מוטעה כי מילוי המיכלים לא יכול להתבצע באמצעות ספקי גז אחרים. עוד נטען, כי החברה הישראלית דרשה מלקוחותיה לשלם מחיר גבוה עבור החלפת מיכלי הגז. בעקבות כך, סודהסטרים דחתה את טענות הלקוחות וביקשה לסלק על סף את התביעה או לדחות אותה. 
על רקע הפשרה בין צדדים, הוחלט כי ההסכם יחול על לקוח אשר רכש גז במיכל גז כחול (מיכל גז 2 CO של סודהסטרים), כמוצר בודד או כחלק ממארז או בנקודת מכירה מכל סוג בתקופה שתחילתה 7 שנים לפני יום הגשת בקשת האישור.
מצגי מיכלי הגגז הכחולים יעודכנו בהתאם. בנוסף, יוסר הכיתוב כי מילוי הגז על ידי גורם בלתי מורשה עלול להוות הפרה של זכויותיה של סודהסטרים.  עוד צוין, כי סודהסטרים תפצה את לקוחותיה בהתאם ותעניק לזכאים  86 אלף מיכלי גז במשלוח חינם. מלבד זאת, החברה תפצה בהתאם לקוחות שהפסיקו את השירות עם סודהסטרים. 
לצד זאת, הומלץ לבית המשפט על אפשרות של תשלום גמול למבקשים בסך כולל של כ-400 אלף שקל ואף החזר הוצאות למבקשים בסכום של כ-88 אלף שקל. לצד זאת, הומלץ לאשר שכר טרחה לעורכי הדין המעוניינים לקבל סכום כולל של כ-1.6 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה