השוק

בנק ישראל מותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5%

הוועדה המוניטרית שבראשה עומד נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, החליטה להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5% וזאת בהתאם לתחזיות המוקדמות; בנק ישראל מפרסם את התחזית החדשה לכלכלה המקומית
ניצן כהן |  1
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בהתאם לתחזיות המוקדמות, הותירה הוועדה המוניטרית שבראשה עומד נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5%. היום התפרסמו נתוני הגירעון ושם הבשורה אינה טובה וזה אומר שהגירעון בקצב שנתי של 7.6% כשבשוק ההון מדברים על גירעון שיגיע לכמעט 10% אם הממשלה תמשיך להתנהל כפי שהיא מתנהלת היום.
האינפלציה נזכיר עומדת על 2.8% (קצב שנתי) אולם בבנק הפועלים למשל מעריכים שהאינפלציה השנתית תהיה גבוהה יותר ותגיע לרמה של 3.2% עד 3.3%. כל אלה אינם מאפשרים לבנק ישראל לקחת סיכונים ולהוריד את הריבית.
בנימוקי  ההחלטה כותבת הוועדה המוניטרית כי "קצב התאוששות הפעילות הכלכלית התמתן ברביע השני של 2024. מגבלות היצע מקשות על התכנסות הפעילות למגמה שאיפינה את המשק טרום המלחמה ומידת אי-הוודאות הגיאופוליטית המתמשכת מתבטאת ברמה גבוהה של פרמיית הסיכון של המשק. האינפלציה והציפיות לאינפלציה לשנה מצויות בסביבת הגבול העליון של היעד והציפיות לשנה השנייה ואילך מצויות בתוך תחום היעד, בחלקו העליון.
"ניכרת בלימה של התמתנות אינפלציית הלא-הסחירים. מאז החלטת המדיניות הקודמת השקל נחלש מול הדולר והאירו בכ-1.3% ובמונחי השער הנומינלי האפקטיבי בכ-1% תוך שנרשמה תנודתיות גבוהה בשוק.
"חטיבת המחקר מעריכה כי התוצר יצמח בשיעור של 1.5% בשנת 2024 ובשיעור של 4.2% בשנת ,2025 שיעורי צמיחה נמוכים מתחזית אפריל ב-1.3% במצטבר. לאי הוודאות אודות ההתפתחויות השונות במלחמה תיתכן השפעה מהותית על התחזית.
"בשוק הדיור נמשכת העלייה במחירי הדירות ובביצועי המשכנתאות. הפעילות בענף הבינוי מתאוששת בהדרגה אך המגבלות על פעילות הענף נוכח המלחמה עדיין משמעותיות.  מגמות האינפלציה בעולם מצביעות על המשך התכנסות לעבר היעד אך בקצב איטי ביחס לתחזיות קודמות מתחילת השנה. על רקע אלו ממשיכים הבנקים המרכזיים העיקריים לאותת לשוק כי לא יהססו להותיר את הריבית ברמה מרסנת לאורך זמן".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפס נגיד0000000
    כריש 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ריבית שוק אפור יתרות מט״ח בשיא אנפלציה ביעד והוא משאיר את הריבית הסתום הזה הפרזיט הזה לך תחזור לארה״ב הנזק שאתה גורם כמו חמאס
    סגור