השוק

האוצר חושש מקריסה של משקי בית: יאפשר לשבור קרנות השתלמות

משרד האוצר נערך להכבדת יוקר המחיה על משקי הבית ואולי אף נערך לקריסה של משקי בית. תזכיר חוק מאפשר לשבור קרנות השלמות ולשלם מס מופחת. האם מדובר בבלון ניסוי לקראת ביטול הטבת המס של קרנות השתלמות?
ניצן כהן |  4
משרד האוצר (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, freepik)
משרד האוצר במהלך מוזר שכנראה הוא פיילוט לקראת ביטול הטבת המס על קרנות השתלמות מעוניין לאפשר לשבור קרנות השתלמות לפני שהן מבשילות ולשלם מס מופחת.
שתי סברות מסתובבות כרגע ונוגעות למהלך המוזר הזה של האוצר. האחת שמדובר בבלון ניסוי לקראת ביטול הטבת המס של קרנות השתלמות (פטור ממס רווחי הון והטבת מס בהפקדה) כך שניתן יהיה למשוך את הכסף לאורך השנים תוך תשלום מס מופחת.
הסברה השניה נוגעת לזה שבאוצר רוצים להיערך לעלייה נוספת ביוקר המחיה עד כדי הקרסת משקי בית (כלכלית) ולכן הוא מעוניין לאפשר למשוך כסף מקרנות ההשתלמות במס מופחת. כך או אחרת מדובר במהלך מוזר מאוד של האוצר.
בהודעה שהפיץ משרד האוצר נכתב כי ״עד סוף 2024 ניתן יהיה למשוך כספים מקרן השתלמות בשיעור מס מופחת לפני שחלפו 6 שנים ממועד ההפקדה הראשון.
״על רקע מלחמת חרבות ברזל, ובמסגרת מאמצי הממשלה לסייע למשקי בית בתקופה מאתגרת זו, פרסמה היום רשות המסים תזכיר חוק להערות הציבור, ובו מוצע לאפשר לשכירים ועצמאים למשוך כספים מקרן השתלמות בשיעור מס מופחת, במקום בשיעור מס שולי. על פי התזכיר, ההטבה תחול עד סוף שנת 2024״.

כיום, סכומים שמשך שכיר או עצמאי מחשבונו בקרן השתלמות, לרבות הפרשי הצמדה, וכן ריבית ורווחים אחרים, פטורים ממס רק אם חלפו 6 שנים ממועד התשלום הראשון.
על פי תזכיר החוק שהופץ, מוצע להחיל, במקום המס השולי, שיעור מס של 15% (ובמקרה של יחיד שהגיע לגיל פרישה 7.5%), לכל היותר, על סכומים שנמשכו כאשר, ככל שמועד המשיכה קרוב לתקופה הקבועה בדין למשיכה פטורה ממס, שיעור המס שיחול יהיה נמוך יותר. 
כך, לדוגמא, יחיד שלא הגיע לגיל הפרישה ויבקש למשוך כספים 3 שנים לאחר מועד התשלום הראשון, ישלם מס בשיעור של 7.5% על הכספים שנמשכו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חרטטנים
    דוד 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצים שיפתחו ואז יטילו מס למדינה מכל הקופות רוצים שאנו נשלם הפשלות שלהם פשוט נוכלים
    סגור
  • 2.
    היוש
    היוש 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שמכינים את הקרקע לריסוק המדינה. רוצים לרסק ולבנות שוב רק לפי טעמם.
    סגור
  • 1.
    אבל סטרוק אמרה שהכל מושלם בתקופה זו (ל"ת)
    גיא 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מטוגנים
    מטבוחה 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן יש לי כמה חבר'ה מבאר שבע שגם אומרים שזו התקופה היפה בחייהם . רובם היו עובדים בחצר המלך.
    סגור