השוק

מניות הנדל"ן מזנקות בבורסה ב-5.5% וזו הסיבה

האופטימיות הנוגעת להסכם לשחרור החטופים ומכאן לסיום המלחמה מתגנבת לליבות המשקיעים והם מזרימים ביקושים למניות מדוכאות; ענף הנדל"ן שהיה עד כה מדוכא מתחיל להתאושש ונראה כי סיום המלחמה יביא לתיקון משמעותי בשוק
ניצן כהן | 
שוק הנדלן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עליות שערים נרשמות היום בבורסה בעקבות ההסכמה של החמאס ללכת לעסקה לשחרור חטופים על פי המתווה שהוצע על ידי נתניהו ופורסם על ידי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. החשש הוא שנתניהו יפעל לסיכול ההסכם כדי שזה לא יפגע בקריירה הפוליטית שלו אבל המשקיעים אופטימיים יותר, הרבה יותר.
מדד ת"א 35 עולה ב-2.2%, מדד ת"א 125 עולה ב-2.7% אולם מדד הנדל"ן מנזק ב-5.5% ואילה מדד הבנקים מזנק ביותר מ-3%.
קונצנזוס ההערכות מדבר כרגע על ריבאונד משמעותי ככל שההסכם לשחרור החטופים ייחתם ויביא איתו לסיום המלחמה בדרום (לפחות החלק העצים שלה שאמנם כבר הסתיים, אבל נתניהו מתעקש לא להכריז על זה) והסדרה של גבול הצפון, כך שהפליטים הישראלים יוכלו לחזור לבתיהם.
כאן המקום לציין כי סיום המלחמה יביא איתו את תחילת השיקום וכאן צריך את החברות הישראליות. הנדל"ן, הבנקים, הביטוחים וכן הלאה ומכאן העליות בשוק. עכשיו צריך לזכור דבר נוסף. אמנם כרגע הריבית לא צפוייה לרדת אבל במעלה הדרך בהחלט הנגיד, פרופ' אמיר ירון, יוריד את הריבית וזה ייתן בוסט נוסף לחברות הנדל"ן.
אם כן, כרגע חברות הנדל"ן מדוכאות בגלל המלחמה, היעדר עובדים בענף ופגיעה בביקושים הם בשל גיוס המילואים הגדול והן בגלל הריבית הגבוהה. כשהמלחמה תסתיים המילואימניקים ישתחררו, ברובם לפחות והריבית תתחיל לרדת זה ייצר ביקושים גבוהים לנדל"ן ואז בפעולה של הממשלה הבאה, ניתן יהיה להביא ידיים עובדות לענף כך שיהיה סוג של היצע לקראת גל הביקושים הצפוי.
כך או אחרת, המשקיעים רוכשים היום מניות נדל"ן ובנקים מכל הבא ליד וכמעט בכל מחיר וזה מייצר את העליות המשמעותיות האלה בבורסה. גם התשואות יורדות מעט אחרי תקופה בה הן עלו ואלה חדשות טובות לפירמות שרוצות לגייס כסף בימים הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה