השוק

ענקית ההשקעות האמריקאית: הסיכויים להורדת ריבית השנה גדלו

אוקטאי קברב מחברת ההשקעות Leverage Shares מעריך שהפדרל ריזרב ימתין  לעוד נתונים (מעבר לנתוני התעסקות שפורסמו בימים האחרונים)  כדי לקבל החלטות לגבי הריבית; בכל  מקרה, הוא אומר,  הסיכויים להורדת ריבית בספטמבר עלו
ניצן כהן | 
אוקטאי קברק (צילום LS, shutterstock, freepik)
"דו"ח התעסוקה בארה"ב היה טוב מהתחזיות המוקדמות של השוק, כאשר הצביע על תוספת של 206 אלף משרות ביוני, לעומת צפי של 190 אלף. מאידך, שיעור האבטלה עלה קלות מ-4% ל-4.1%, וגם קצב הגידול בשכר תואם את מגמת הירידה באינפלציה. ראוי גם לציין כי נתוני אפריל ומאי עודכנו כלפי מטה, וככלל התמונה שעולה מהדו"ח מצביעה על סדקים בשוק העבודה" כותב אוקטאי קברב מחברת ההשקעות Leverage Shares.
"נראה כי הפד עדיין ימתין לעוד נתונים שיעזרו לצייר מגמה ברורה, אך בכל מקרה, הסבירות להפחתת ריבית בספטמבר עולה, כאשר בשוק מתמחרים זאת בסבירות של 70%, לעומת 50% בשבוע שעבר".
באשר מניית טסלה שהובילה את העליות בשבוע שעבר, כותב קברק כי "המניה התבלטה בשבוע שעבר, לאחר שהחברה דיווחה על מספר מסירות גבוה מהמצופה ברבעון השני של 2024. הנתון מגביר את האופטימיות לקראת הדו"ח הכספי של החברה שיתפרסם בהמשך. לכך יש לצרף את ההשקה של מוצרים חדשים, ההתייעלות התפעולית, והשיפור בתחזיות האנליסטים, כאשר כל אלה תורמים להתאוששות המניה.
"גורמי סיכון למניה מגיעים בדמות תחרות גוברת בשוק הרכב והצטמקות שולי הרווח בעקבות הורדת מחירים. כמו כן, כהונה שנייה של דונלד טראמפ לנשיאות עשויה להגביר את המתיחות עם סין, שהיא שוק היעד השני בגודלו עבור טסלה, והתדרדרות ביחסי שתי המעצמות עלולה להנחית מכה קשה על טסלה ולהקשות על פעילותה העסקית בשוק הסיני.
"ברמה הטכנית, המניה מציגה איתות שורי בדמות פריצה של התנגדות משמעותית והצטלבות של הממוצעים ל-50 ו-100 ימים, ועל כן אנחנו בעמדה שורית מתונה על המניה ל-2024 ליעד מחיר של 300 דולר".
על רקע הבחירות בבריטניה ובצרפת (שתיים מתוך שלוש הכלכלות הגדולות באיחוד האירופי לפני הברקזיט), "ניכר שיש צורך בהורדות ריבית וזאת לאור תחזיות הצמיחה הנמוכות של האזור בהשוואה לארצות הברית. גם בשוק המניות, מדד המניות האירופי   (STOXX Europe 600) הציג ב-10 השנים האחרונות תשואה שנתית הנמוכה ב-6% בממוצע מה-S&P500, בין היתר לאור ריבוי מניות הטכנולוגיה במדדים האמריקאיים והמשקל הגדול של מניות בנקים, תעשייה וחומרים במדדים האירופיים, שהם מגזרים שצומחים בקצב נמוך יותר.
"בבריטניה, ניצחון הלייבור עשוי לתת רוח גבית לדוק המניות המקומי ולשטרלינג, וזאת לאור התוכניות של המפלגה להגביר את קצב בניית הבתים וליישם מדיניות שתומכת בצמיחה ובפרודוקטיביות.
"בצרפת, בחירות הפתע גרמו לתנודתיות מוגברת במדד המניות המוביל (CAC 40), שהציג ביצועי חסר לעומת מדד המניות האירופי הראשי. אי היציבות הפוליטית בגוש האירו והפיצול בין מדינות שונות באשר לכיוון שאליו יש להוליך את האיחוד, צפויים להגביר את התנודתיות באירו ובשוק המניות האזורי בהשוואה לדולר, לפרנק השוויצרי ולשוק המניות האמריקאי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה