השוק

אמזון תחצה את הקווים? העסקה ב-2.65 מיליארד דולר - שמשגעת את ארה"ב

חברת סאקס פיפת' אבניו הסכימה לרכוש את המתחרה ניימן מרקוס. המהלך, שעשוי לשבור את שוק בתי הכלבו בארצות הברית, לווה על ידי אמזון וסיילספורס. חברות הטכנולוגיה יקנו נתח מיעוט בחברה חדשה, שתיקרא סאקס גלובל. מטרת העסקה לצמצם עלויות, להגביר את הרווחיות ולחסוך בעלויות שרשרת האספקה
מערכת ice | 
אמזון ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
חברת סאקס פיפת' אבניו הסכימה לרכוש את המתחרה ניימן מרקוס, עסקה אשר שוויה יעמוד על 2.65 מיליארד דולר, כך על פי הודעת החברות אמש (רביעי) שפורסמה בסוכנויות הידיעות. אמזון וסיילספורס ישתתפו גם הן בעסקה, במטרה להקל על החברה האם של סאקס, HBC, אשר רכשה את הקמעונאית הוותיקה לורד אנד טיילור ב-2013. 
על פי הפרסום בעברית בדה מרקר,​ המיזוג בין שתי רשתות הכלבו היוקרתיות והגדולות בארה"ב, על רקע ההאטה במגזר היוקרה, מהווה קריאת כיוון. חברות הטכנולוגיה יקנו נתח מיעוט בחברה חדשה, שתיקרא סאקס גלובל. HBC תממן את העסקה בעזרת 2 מיליארד דולר שגויסו מהמשקיעים.
 
החברה המשולבת תכלול 39 חנויות של סאקס ו-36 חנויות תחת השם של ניימן מרקוס, בנוסף לשתי חנויות של ברגדורף גודמן במנהטן שבבעלות ניימן, וכ-100 חנויות העודפים של שתי הרשתות. מטרת העסקה לצמצם עלויות, להגביר את הרווחיות על ידי הגדלת כוח המיקוח של החברה מול ספקים, ולצמצם את עלויות שרשרת האספקה ועלויות משותפות.
חברות שותפות של ענקית ההשקעות אפולו גלובל מנג'מנט יממנו חוב של 1.5 מיליארד דולר. המיזוג מגיע קצת יותר מארבע שנים לאחר שסאקס קנתה את הרישיון למותג רשת בתי הכלבו ברני'ס, לאחר שזו פשטה רגל ב-2019. רשת מייסי'ס, הכוללת גם את בלומינגדייל'ס, ונורדסטרום, תהיה המתחרה היחידה בסדר הגודל של הקבוצה החדשה, שתנוהל על ידי מארק מטריק - המנכ"ל הנוכחי של סאקס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה